آزمایشگاه تخصصی آبزیان چابهار بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: آزمایشگاه تخصصی آبزیان در چابهار با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در صورت تامین اعتبار آماده بهره برداری است.

 

«مهدی حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: فعالیت دامپزشکی بسیار گسترده است و همکاران ما درمسیر اهداف اقتصادی و شرایط جنگ اقتصادی گام برمی دارند.

 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ارتقای سلامت بهداشت عمومی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور را برعهده داریم، ادامه داد: نیازمند است که با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند به جلو حرکت کنیم؛ در حال حاضر که بنده با شما صحبت می کنم همکاران ما در سطح استان حدود 223 بیماری را در دام، طیور و آبزیان و زنبور عسل رصد و پایش می کنند.

 

حسینی با اعلام اینکه بیش از 300 مورد فعالیت مختلف ائم از نظارت بر مراکز تولید، تهیه و توزیع و کارهای درمانی احصا شده است، گفت: همکاران ما در بخش های خصوصی و دولتی مشغول خدمات رسانی به عموم مردم و دامداران هستند.

 

وی افزود: در گذشته برنامه ریزی های ما کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بود اما اکنون براساس شرایط خاص برنامه های ما پویا است که ممکن یک برنامه پنج ساله در یک ماه روند کاری آن تغییر کند چرا که برای رسیدن به هدف مورد نظر ملزم می شویم که رفتار ما در رسیدن به برنامه تغییر کند.

 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان به شرایط خاص استان در حوزه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: اگر به حوزه دامپزشکی در استان توجه شود می تواند دروازه سلامت استان و حتی کشور باشد و با توجه به وجود عفونت ها در آن سوی مرزها بالعکس آن هم وجود دارد.

 

حسینی تصریح کرد: با توجه به تغییرات در ضوابط و دستورالعمل ها در سالهای گذشته و رصد و پایش همکاران ما نشان می دهد که خوشبختانه در کاهش کانون های بیماری بسیار موفق عمل کرده ایم.

 

وی افزود: مرزی بودن استان یک مزیت است که سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی این مزیت را به خوبی لمس کرده و بر همین اساس برای ورود دام به استان ضوابط و دستوالعمل خاص راصادر کرده اند.

 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک مرکز آزمایشگاه تشخیصی و تخصصی در زاهدان فعالیت دارد، عنوان کرد: آزمایشگاه تخصصی آبزیان در چابهار با پیشرفت بالای 80 درصد در صورت تامین اعتبار آماده بهره برداری است.

کد خبر 1102709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha