برگزاری دومین کرسی ملی قرائت رضوی در نجف آباد

همزمان با سالروز شهادت جانسوز امام رضا(ع)، دومین کرسی ملی قرائت رضوی در شهرستان نجف آباد و در جوار یادمان شهید محسن حججی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان،  دومین کرسی ملی قرائت رضوی در نجف آباد که با حضور  عاشقان امامت و فعالان حوزه قرائت قرآن همراه بود، 4 تن از قاریان برجسته بین المللی به قرائت قرآن پرداختند. حامد علیزاده، مسعود نیک دستی، از قاریان بین المللی قرآن، به همراه موسی معتمدی حافظ بین المللی قرآن و قاری نوجوان، محمدجواد توکلی باقرائت آیاتی از قرآن کریم، حضار را به فیض رساندند.


در حاشیه این مراسم که با پخش مستقیم از صدا و سیمای مرکز اصفهان و شبکه ملی قرآن همراه بود، برخی فعالان حوزه قرآن و عترت، نمایشگاهی از دستاوردهای خود در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی برگزار کردند.


رییس سازمان تبلیغات نجف آباد درباره این نمایشگاه گفت: از ابتدا قرار بود 8 غرفه به نیت امام رضا(ع) در این نمایشگاه تشکیل شود ولی بعدا با توجه به استقبال زیادی که شد، تعداد غرفه ها به 12 فقره افزایش یافت.


حجت الاسلام یزدانبخش قاسمی، افزود: جای خوشحالی است مراسمی از حرم مطهر رضوی در شهرستانها اجرا می شود و آنچه باعث شد بین مناطق مختلف کشور، شهرستان نجف آباد برای این منظور انتخاب می شود برکت وجود شهدا به خصوص شهید بزرگوار محسن حججی بود.


وی در ادامه گفت: این نمایشگاه با 12 غرفه فرهنگی و قرآنی با حضور فعالان این عرصه، با استقبال پرشور مردم شهیدپرور نجف آباد همراه شد. غرفه هایی از جمله غرفه آشنایی کودکان با قرآن به عنوان «کبوترانه» به همراه غرفه های پاسخگویی به مسایل شرعی از سوی روحانیون معزز و واکسیناسیون کرونا با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان نجف آباد با استقبال شهروندان برپا شد.


دومین کرسی ملی قرائت رضوی در شهرستان نجف آباد از شام پنجشنبه تا هنگام اذان مغرب ادامه یافت و پس از اقامه نماز جماعت، مراسم پرشور «شام غریبان رضوی» با حضور عاشقان امامت برگزار شد.


گفتنی است؛ اولین کرسی ملی قرائت رضوی سال گذشته  در سالروز شهادت امام رضا(ع)، در جوار مزار شهید قاسم سلیمانی در بهشت زهرا کرمان برگزار شده بود.

کد خبر 1102828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha