اصلاح ناهنجاری های اجتماعی نیازمند ارتقا فرهنگ عمومی است

حجت الاسلام معتمدی گفت: اصلاح ناهنجاری های اجتماعی نیازمند ارتقا فرهنگ عمومی با حمایت همه جانبه نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد و مشارکت آحاد جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» مناسبت روز فرهنگ عمومی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به نقش و جایگاه  فرهنگ عمومی، شورای فرهنگ عمومی، ظرفیت فرهنگی اصفهان و توانمندی در این حوزه اشاره کرد و اظهارداشت: فرهنگ عمومی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد و همواره در سخنرانی های مختلف به مسائل فرهنگی توجه و تاکید کرده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان غیرت دینی، توانمندی و عزت یک ملت را متاثر از فرهنگ عمومی و اجتماعی نهادینه شده در بین مردم آن کشور بیان کرد و افزود: توجه به این مقوله مهم قدرت تبدیل یک ملت به مردمانی عزیز و توانمند و دارای آبرو را دارد که رهبر انقلاب از آن یاد کرده اند.

 

وی به برخی از ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تغییر باورها و برخی از نابسمانی های فرهنگی ناشی از بی توجهی به مقوله های فرهنگی و پایه و ناشی از اساس فرهنگ عمومی جامعه است و به همین خاطر باید این مباحث مورد توجه و فعالیت کارشناسی قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان اینکه احساس همدلی و نوع معاشرت مردم در دوران کرونا برگرفته از فرهنگ عمومی دلسوزی و توجه به هم نوع در بین مردم ایران است، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی با بکارگیری ظرفیت های مردمی و دولتی قادر به تقویت چنین باورهایی است که مصوبات توسط بازوان توانمند آن اجرایی می شود.

 

وی به کارکردها و وظایف شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری، برنامه ریزی و رصد وضعیت فرهنگ عمومی کشور در این شورا انجام می شود و مهمترین محل برای تصمیم سازی در این عرصه است.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در حوزه ظاهری و باطنی فرهنگ عمومی مثل نحوه پوشیدن لباس، معماری شهرها و برخورد با همدیگر به عنوان سرفصل های ظاهری و احترام به والدین، همسایه داری، مهمان نوازی و دوری از راحت طلبی به عنوان سیاست، های باطنی برنامه ریزی و تصمیم گیری می کند، خاطرنشان کرد:  اصلاح ناهنجاری های اجتماعی نیازمند ارتقا فرهنگ عمومی با حمایت همه جانبه نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد و مشارکت آحاد جامعه است.

 

*موفقیت اصفهان در حوزه فرهنگ عمومی

 

وی به جایگاه فرهنگی استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: این استان دارای توانمندی و ظرفیت های فرهنگی و هنری متعددی است که در حوزه بین المللی و ملی مورد توجه بوده و زبانزد عام و خاص می باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی این استان در سطح ملی موفقیت هایی داشته، تصریح کرد: بر اساس ارزیابی ها این شورا توانسته بین دیگر شوراهای فرهنگ عمومی کشور رتبه برتر را کسب و تعدادی از مصوبات آن در سطح کشور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه های تخصصی و ارزیابی و برنامه ریزی جدی برنامه ها و شکل گیری رصدخانه فرهنگی در استان اصفهامن همه باعث ارتقا کارکرد و توانایی این مرکز شده است.

کد خبر 1102833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha