سی چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان آغاز شد/  جشنواره به یاد علی لندی

سی چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان همزمان با روز کودک در اصفهان آغاز شد و تا ۲۱ مهرماه ادامه دارد.

خبرگزاری شبستان- اصفهان: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان که هر ساله به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، شامگاه جمعه سی و چهارمین دوره خود را همزمان با روز کودک آغاز کرد.

شعار امسال این جشنواره «سینما، سرزمین خیال» نام گرفت و به یاد علی لندی این نوجوان قهرمان یاد و آواز گرفت و افتتاح شد.

بیش از 500 فیلم با موضوع و محوریت کودکان و نوجوانان از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از بررسی های مقدماتی تعدادی، به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

این جشنواره امسال به صورت حضوری و غیرحضوری اجرا می شود و سینما فارابی و شهرداری اصفهان از برگزار کنندگان این محفل هستند.

حال و هوای کرونا و شرایط حاکم بر کشور فضای کار این جشنواره را متفاوت از سال های قبل کرده ولی فرصتی دوباره در فضای مجازی ایجاد کرده البته در سینماها نیز فیلم ها اکران می شود.

 

*افزایش دسترسی به فیلم ها با استفاده از فضای مجازی

 

دبیر جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره، به موضوع ضرورت و نیازهای دوران کودکی، اهمیت فیلم و هنر و برنامه های جشنواره اشاره کرد و گفت: کرونا بر فرآیندهای این جشنواره اثر گذاشته اما مانع از تعطیلی آن به واسطه ظرفیت های مجازی شده ایم و امسال به دو صورت مجازی و حضوری فیلم ها اجرا می شود.

 

«علیرضا تابش» با اشاره به توسعه کیفی و کمی فعالیت های این رویداد گفت: دسترسی به فیلم ها با استفاده از فضای مجازی بیش از گذشته برای کودکان و نوجوانان سراسر کشور فراهم شده و این مسیر استمرار دارد.

وی به موضوع نقش هنر در انتقال مفاهیم اشاره کرد و گفت: فیلم یکی از فرصت های ناب برای انتقال مفاهیم است و فیلم سازان کودک و نوجوان نقش مهمی در این راستای برای تبیین فرهنگ و نیازهای مهم جامعه دارند.

 

تابش با بیان اینکه تجهیز و توسعه امکانات فیلم سازان متناسب با نیازهای امروز ضرورت دارد، تصریح کرد: توسعه تکنولوژی و تغییر در جامعه امروز نیازمند بروز رسانی فعالیت هنرمندان و فعالان این عرصه است.

وی از یتیم شدن 51 هزار کودک در کشورمان بر اثر بیماری کرونا خبرداد و گفت:‌جامعه هنری نقش و مسئولیت خود را در این راستا ایفا می کند.

 

*ضرورت استمرار فعالیت جشنواره در طول سال

 

شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان به جایگاه و سهم این جشنواره اشاره کرد و گفت: استمرار سی و چهارساله این جشنواره اقدامی ارزشمند و مناسب است.

«علی قاسم زاده» با اشاره به فعالیت آن در اصفهان و برخی استان های کشور افزود: تداوم این جشنواره طول سال لازم است و نباید منحصر به یک هفته باشد بلکه در یک هفته بازتاب و دستاوردهای این جشنواره را ببینیم.

 

وی با اشاره به اینکه اصفهان شهری با سوابق فرهنگی است، خاطرنشان ساخت: این ظرفیت و استعداد باید توسعه پیدا کند و دبیرخانه دائمی این جشنواره در نصف جهان راه اندازی خواهد شد.

 

قاسم زاده، تصدی مدیریت شهری را یک وظیفه برای حفظ اصفهان و استمرار مسیر خدمت رسانی اعلام کرد و یادآورشد: بسیاری از همین کودکان و نوجوانان در آینده مسئولیت و تصدی مسئولیت شهری و پیشرفت شهر را در آینده به دست خواهند گرفت.

 

 

کد خبر 1102852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha