وقف  یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است

ماموستا رمضانی،گفت: وقف به عنوان یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه از صدها سال پیش تاکنون مورد توجه واقفان خیراندیش واقع شده و بخشی از اموال خود در قالب فعالیت های عام المنفعه وقف می کنند.

ماموستا ملا هادی رمضانی با تبریک هفته وقف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بارزترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه و باقیات الصالحات  وقف است که منشا خدمات فراوان علمی، فرهنگی، هنری، رفاهی، بهداشتی در جامعه بوده‌اند.

 

  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات افزود: سنت حسنه وقف، به عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های کمک به خلق، برخاسته از روحیه کمال‌گرا و نوعدوست انسان‌هایی است که احسان ماندگار را بهترین راه برای نیل به آرامش دنیوی و اخروی خود انتخاب نموده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: دهه وقف همزمان با سالروز رحلت پیامبر از ۲۷ صفر آغاز و تا ۶  ربیع‌الاول آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت که با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش  برگزارمی‌شود و این دهه فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه میباشد.

 

رمضانی تصریح کرد:  باید فعالیت های اوقاف و کارکرد ها و آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی نماییم و بهترین تبلیغ برای سنت حسنه وقف اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش ، معرفی وقف های احیا شده و تلاش هرچه بیشتر در جهت احیا رقبات وقفی است. 

 

رئیس اداره  اوقاف وامور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات با اشاره به روز شمار هفته وقف اظهار کرد: برنامه های تبلیغات و اطلاع رسانی ، تجلیل از یاوران وقف ، جشن شکر گزاری و دیدار با مسئولان به عنوان ارکان مهم دهه وقف  است که با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان برگزار می شود.

 

کد خبر 1102942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha