پرداخت بیش از ۲۰۰میلیارد ریال هزینه بابت اسناد الکترونیکی

جیریایی از پرداخت ۲۱۷ میلیارد ریال بابت اسناد الکترونیکی در پنج ماهه اول سالجاری به موسسات طرف قرارداد خبر داد.

«محمد رضا جیریایی» با اشاره به فعالیت های بیمه سلامت در راستای پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:  از ابتدای سال جاری تا کنون 217 میلیارد ریال بابت هزینه نسخ الکترونیکی به موسسات درمانی پرداخت شده است.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه با اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی خوشبختانه شاهد رشد خوبی بودیم، افزود: این رشد نتیجه تعامل موسسات درمانی و زحمات شبانه روزی همکاران در واحدهای مختلف بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: از مجموع 358 هزار و دویست و شانزده نسخه الکترونیکی در شش ماهه نخست سالجاری تعداد 139 هزار و چهار صد و یک نسخه بصورت تمام الکترونیکی معادل 9/38 درصد ثبت شده است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رشد نسخه الکترونیکی، در شهریور ماه سالجاری نسبت به ابتدای سال بیش از 53 درصد بوده است، ادامه داد: 63 درصد رشد را در ثبت نسخ الکترونیکی توسط موسسات درمانی در شهریور ماه سالجاری شاهد بودیم.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی استان در مقایسه با کشور بطور کل وضعیت مناسبی است، گفت: در حوزه دولتی دانشگاهی وضعیت قابل قبول و بهتری داریم و جزء 10 استان اول کشور هستیم.

 

جیریایی در ادامه با بیان اینکه در بحث غیر دولتی دانشگاهی به وضعیت مطلوب نرسیده ایم، اضافه کرد: در این راستا نیازمند همکاری و همراهی بیشتر موسسات بخش خصوصی هستیم.

 

وی همچنین به چالش ها و مشکلات نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان نیز اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات این پروژه قطعی سامانه و قطعی اینترنت و سرعت پایین اینترنت در بخش خصوصی، عدم تجهیز سخت افزاری مراکز دانشگاهی، مقاومت برخی پزشکان مستقر در بیمارستانها یا درمانگاهها در این خصوص و عدم لینک سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت با سامانه his در مراکز دولتی دانشگاهی است.

کد خبر 1102974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha