تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «سیداحمد هاشمی» امروز شنبه (17 مهرماه) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد: در حال حاضر 209 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 35 نفر بستری و چهار نفر فوت شده اند، اظهارکرد: عدد R استان به زیر یک رسیده و این به معنای کنترل اپیدمی بیماری کرونا در استان است.

 

وی میزان واکسیناسیون گروه های سنی هدف بالای 18 سال را 66.7 درصد و گروه سنی 12 تا 18 سال را 44 درصد و بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد.

 

دکتر هاشمی افزود: تاکنون بیش از 800 هزار دُز واکسن وارد استان شده که از این تعداد 132 هزار دُز مربوط به شهرستان اسفراین است.



 رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: به لحاظ رنگ بندی کرونایی هم شهرستان راز و جرگلان در وضعیت آبی، شهرستان ها بجنورد، شیروان و اسفراین نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد هستند.

 

«محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی هم در این نشست افزود: تا کنون 88 درصد کادر درمان و 44 درصد دانش آموزان در استان واکسینه شده اند و باید در هفته های آتی این میزان افزایش یابد.

 

وی گفت: آموزش و پرورش استان باید با کمک مراکز بهداشت دانش آموزان واکسینه نشده را شناسایی کنند و به عنوان کاری ویژه روند واکسیناسیون دانش آموزان شتاب بگیرد تا در صورت حضوری شدن مدارس استان دچار مشکل نشود.

 

شجاعی تصریح کرد: دانشجویان و اساتید واکسینه نشده به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تفکیک دانشگاه های استان باید اعلام شود.

 

استاندار خراسان شمالی افزود: از نظر تعداد نیروی انسانی و پایگاه های تزریق واکسن در استان مشکلی وجود ندارد و باید با اطلاع رسانی درست مردم برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1103026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha