زندگی حضرت امیرالمومنین علی (ع) پر از درس های عدالت و احترام به دیگران است

آیت الله دژکام گفت: بخشیدن حین قدرت باید یاد بگیریم، زندگی حضرت امیرالمومنین علی (ع) پر از درس های عدالت و احترام به دیگران است و می توان رفتار با دشمن، حین قدرت را از حضرت امیرالمومنین علی (ع) آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه 17 مهر) در مراسم اختتامیه پویش «نسل حسینی» و مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام نما» که در سالن «غزل» تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: این ماه، ماه مولود حضرت رسول (ص) است.

نماینده ولی فقیه در فارس با یادآوری این مطلب که نظیر این 2 سوگواره می تواند در سایر نقاط شکل بگیرد و نتایج مطلوب آن را بیشتر شاهد باشیم، در آیه شریفه سوره مبارکه «احزاب»، اظهار کرد: درباره نقش پیامبران الهی (ع) و کسانی که میراث دار پیامبران هستند می فرماید «آنان کسانی هستند که رسالت خدای متعال را تبلیغ می کند»، اگر بنا هست ما مبلغ رسالت الهی باشیم باید به وراثت از پیامبر (ص)، عمل کنیم.

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب که جایی که مدیران فرهنگی نشسته اند، ارث نبوی است و باید حواسشان به این ارث باشد، ما باید نسبت به آنچه که شنیده ایم مبلغ باشیم و باید نقشی به عنوان تبلیغ رسالت الهی ایفا کنیم، تاکید کرد: دستگاه های رسانه ای ما برخی اوقات در حال جاخالی دادن هستند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه واقعا آنچه که مطرح می کنیم و باید تبلیغش کنیم درست منعکس می شود؟، افزود: 19 هزار مخاطب در این سوگواره بود یعنی ظرفیت کار موجود بود به شرطی که پیام درست منتقل شود.

وی خطاب به رسانه ها گفت: تیتری که نشان از خشیت در آن باشد کم می بینیم باید برای این فکری کرد وگرنه موفق نمی شویم، گاهی این تیتر به خاطر گرفتن حق از ظالم است مخالف پیدا کند آن یک گوشه موضوع است و گستره خشیت بیش از این است و باعث تاسف است که این خشیت را هم در خطبه ها نمی بینیم، اگر حرفی می زنم نتوانم بگویم این پیام خداست، بدرد هیچ نمی خورم، وقتی خطبه خوانده می شود، خشیت باید جلوه پیدا کند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه باید فریاد عدالت بزنم و اگر بوی خشیت ندهد، بدرد نمی خورد، افزود: ما باید عدالت را در مجموع رسالت های الهی تبلیغ کنیم وگرنه آنچه که می خواهیم نمی شود، باید عدالت باید پیوست فرهنگی داشته باشد و زیر چتر معارف قرآنی بیاید و باید از خدا بترسیم.

وی با اشاره به اینکه جاذبه را خشیت ایجاد می کند وگرنه ابزار دست ظالم می شویم، اظهار کرد: کار موفقی که انجام داده شده باید دست مایه دیگر فعالیت ها شود.

آیت الله دژکام با یادآوری این مطلب که به موزاتی که می خواهید کار خوب شود باید خشیت را رواج دهیم، افزود: معنویتی که در عرفان عملی می خواندیم با معنویت در بعد فردی مواجه بودیم و باید از غیر خدا نترسیم و خدا بترسیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت سلیمان (ع) به خاطر داشتن حکومت و حکم رانی آخرین پیامبری است که به بهشت وارد می شود، اضافه کرد: حضرت سلیمان (ع) دنبال دنیا نبود و می خواست به دیگران حکومت داری یاد بدهد اما باید برای حکومتش پاسخگو باشد.

آیت الله دژکام با یادآوری این مطلب که مسئولین برای خود بار تراشیدند و وقتی به میدان آمدند کار می کنند، افزود: در قیامت باید پاسخگوی سمت ها و پست های خود باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه باید نظیر این برنامه ها را برای کودکان و نوجوانان برپا کنیم، اظهار کرد: روی صبر و حلم باید ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخشیدن حین قدرت باید یاد بگیریم، زندگی حضرت امیرالمومنین علی (ع) پر از درس های عدالت و احترام به دیگران است و می توان رفتار با دشمن، حین قدرت را از حضرت امیرالمومنین علی (ع) آموخت، گفت: دستگاه رسانه ای دشمن جا جلاد و شهید را عوض می کند ما باید رفتار اسلامی را در جامعه معرفی کنیم.

کد خبر 1103038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha