مصالحه بیش از ۵ هزار پرونده قضایی در کلانتری های گیلان

سردار ملکی از مصالحه افزون بر پنج هزار پرونده قضایی در کلانتری‌های گیلان و انهدام هزار و ۴۰۰ شبکه جعلی و کلاهبرداری در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزیزالله ملکی» امروز(شنبه، ۱۷ مهر) در نشست با مدیران رسانه‌های گیلان در رشت با تبریک هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» که با اجرای ۷۵ برنامه در سراسر کشور از امروز آغاز شد، طرح هوشمند سازی پلیس را یک ضرورت خواند و گفت: هدف از این طرح افزایش رضایتمندی و تسهیل ارائه خدمات به مردم است که پلیس گیلان در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان طرح ممنوعیت تردد خودرو در ایام شیوع کرونا که منجر به فشار بسیار بر مجموعه نیروی انتظامی شد را مورد اشاره قرار داد و افزود: با اجرای این طرح از ورود ۵۴ هزار خودرو با پلاک غیربومی به گیلان ممانعت به عمل آمد.

 

وی با اشاره به بازدید از ۱۰۱ هزا واحد صنفی در سراسر استان از ابتدای سال گفت: در این راستا ۲ هزار واحد صنفی پلمب و بیش از ۱۴۲ هزار قلم انواع تجهیزات پزشکی و بهداشتی کشف و با متخلفان برخورد شد.

 

ملکی از افزایش ۱۳ درصدی انهدام شبکه‌های قاچاق در استان طی۶ ماهه نخست امسال خبرداد و بیان کرد: در مقابله با جرایم سایبری نیز شاهد افزایش ۲۳ درصدی بوده‌ایم.

 

وی همچنین انهدام هزار و ۴۰۰ شبکه جعلی و کلاهبرداری در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: در این راستا ۹۵۲ نفل دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

رییس پلیس گیلان از کسب رتبه اول استان در ارسال الکترونیک پرونده‌های قضائی در کشور خبر داد و متذکر شد: طبق برنامه ریزی کشوری باید ۱۹ کلانتری استان مجهز به ارسال الکترونیکی می‌شد که این امر برای ۹۵ درصد کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی استان محقق شد و از لحاط تعداد و کیفیت رتبه برتر کشوری را به دست آوردیم.

 

وی از مصالحه افزون بر پنج هزار پرونده قضایی در کلانتری‌های استان خبرداد و یادآور شد: در حوزه مقابله با قاچاق ارز نیز ۸۴۵ پرونده با افزایش ۳۳ درصدی تشکیل شد.

 

ملکی با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی کشفیات قاچاق کالا در استان گفت: در حوزه جرایم اقتصادی نیز با هوشیاری پلیس ۲۵۶ پرونده تشکیل شد که با افزایش ۱۳۵ درصدی کشفیات به لحاظ ریالی نیز ۳۱۸ درصد افزایش داشته‌ایم.

 

 

کد خبر 1103134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha