گسترش شبکه‌های گازرسانی موجب افزایش سطح رفاه و آسایش شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با افکار سنجی که در سطح جامعه صورت گرفته است مردم کردستان از عملکرد شرکت گاز استان، اعلام رضایت داشته‌اند و گسترش شبکه‌های گازرسانی موجب افزایش سطح رفاه و آسایش شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه هیات رئیسه گزارشی از عملکرد شش اول سال ارائه داد و گفت: با افکار سنجی که در سطح جامعه صورت گرفته است مردم کردستان از عملکرد شرکت گاز استان کردستان که در راه خدمت رسانی به مردم شریف استان کردستان انجام گرفته، اعلام رضایت داشته‌اند و گسترش شبکه‌های گاز رسانی موجب افزایش سطح رفاه و آسایش شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: با اجرای 400 کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع روستایی و شهری در استان تعداد 8 هزار و 487 مشترک جدیدگاز به شمار مصرف کنندگان استان اضافه شده‌اند و تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به مرز 570 هزار مشترک نزدیک شده است.

 

 

فعله‌گری  با بیان اینکه کل تعهدات سال 1400 شرکت گاز استان در خصوص اشتراک پذیری19 هزار مورد  است، بیان کرد: در سال جاری تمام فعالیت‌ها برای رسیدن به اهداف شرکت بوده و تا پایان شهریور ماه با اشتراک‌پذیری بیش از 8 هزار مشترک حدود 50 درصد از تعهدات سال جاری عملیاتی شده است.

 

 

وی با اشاره به سختی کار پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان گفت: با توجه به محدویت‌هایی که ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و سال جاری پیش آمد ولی کارکنان شرکت گاز استان کردستان با مجاهدت و رشادت و با قدم گذاشتن در جاده جهاد  دست از تلاش بر نداشته و هر ماه بطور میانگین 66 کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجراء کرده‌اند.

 

 

توسعه پایدار از طریق نگاه سیستماتیک و مرتبط با عوامل مختلف بهداشت، ایمنی و محیط زیست در زندگی انسان ضروری است

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان همچنین با تبریک هفته ایمنی و آتش نشانی، توسعه پایدار از طریق نگاهی سیستماتیک و مرتبط با عوامل مختلف بهداشت، ایمنی و محیط زیست در زندگی انسان را ضروری دانست و رشد و توسعه همه جانبه سازمان‌ها را در سایه رعایت الزامات  HSE از اهم واجبات ذکر کرد.

 

 

فعله گری در مورد اهمیت الزامات HSE  گفت: نگرش به الزامات HSE، استراتژی به حداقل رساندن اثرات نامطلوب صنعت بر محیط زیست و افزایش اثرات مطلوب آنها با تأمین ایمنی همه جانبه تمام کارکنان و همکاران سازمان، تجهیزات و تاسیسات، به صفر رساندن حوادث و آسیب‌ها از طریق حذف شرایط ناایمن و ارتقای سلامت افراد، ایمنی و محیط زیست در تمام سطوح سازمان است.

 

 

آموزش رکن اساسی در بهبود قائد ایمنی اجرای پروژه‌های گازرسانی است

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود آموزش را رکن اساسی در بهبود رعایت اصول و قوائد ایمنی در اجرای پروژه‌های گازرسانی دانست و یاد آور شد: شرکت گاز استان کردستان در سال جاری 16 هزار و 500 نفر ساعت آموزش HSE  برای کارکنان و عوامل پیمانکاری داشته است، همچنین مجموع آموزش برگزار شده در بخش‌های بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل برای مشترکان  این شرکت در شش ماهه اول سال جاری  برابر با 5 هزار و 200نفر ساعت بوده است.

 

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان مهمترین اقدام‌های انجام شده در حوزه ایمنی و آتش نشانی را اینگونه اضافه کرد: بازرسی سیستم‌های اعلان حریق به تعداد 57 مورد، شارژ 912کپسول‌های اطفاء حریق و یک‌هزار و 796 بار بازدید، برگزاری جلسات TBM  ، 2254 ممیزی ایستگاه‌های سی. جی. اس و تی. بی. اس به تعداد 638 ، ممیزی ساختمان‌های اداری 161 مورد، پروانه های کار صادر شده 20 هزار و370 مورد، برگزاری جلسات  205 مورد،  برگزاری 13 مورد رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در سال  1399 و 9 رزمایش در شش ماهه اول سال 1400 در سطح 1 و 2، تعداد 360 مورد بوسنجی‌های انجام شده در 6 ماهه اول سال 1400 و در سال 1399 تعداد 720 مورد بوده است.

 

 

فعله‌گری عنوان کرد: در سال 1399 و شش ماهه اول سال جاری هیچگونه  فوت در اثر حادثه ناشی از کار در کارگاه تحت کنترل و نظارت شرکت گاز استان کردستان رخ نداده است و این امر نشان از نهادینه شدن شاخص‌های HSE در رفتار و کردار پرسنل و عوامل اجرایی دارد.

 

گفتنی است؛ در جلسه‌ای که به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، از تعدادی از فعالان و کارکنان حوزه HSE تقدیر شد.

کد خبر 1103136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha