بازدید ۱۹ هزار گردشگر از بناهای تاریخی کاشان

مسئول کمیته آمار و برنامه ریزی ستاد اجرایی سفر شهرستان کاشان از بازدید بیش از ۱۹ هزار نفر گردشگردر تعطیلات پایانی هفته گذشته از بناهای تاریخی کاشان خبر داد.

علیرضا عبداله زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: بیش از ۱۹ هزار نفر گردشگر در تعطیلات پایانی هفته گذشته  از بناهای تاریخی کاشان دیدن کردند.

 

مسئول کمیته آمار و برنامه ریزی ستاد اجرایی سفر شهرستان کاشان افزود:  ۱۸ هزار و ۹۷۸  از این تعداد مسافر داخلی و  ۱۸۷ گردشگران خارجی  بودند که از  ۱۴ مهر تا پایان ۱۶ مهر ۱۴۰۰ از ۶  بنای تاریخی شهرکاشان بازدید نمودند.

 

عبدالله زاده گفت: مجموعه جهانی باغ فین با بیش از ۱۰ هزار بازدید کننده در صدر بازديدها قرار داشته است، خانه تاریخی طباطبایی با ۳ هزار و ۵۷۰ بازدید کننده در رده دوم، خانه تاریخی بروجردی  با  ۲ هزار و ۲۵۰ بازدید در رده  سوم ، حمام سلطان امیر احمد  و موزه ملی کاشان و محوطه باستانی سیلک ، در رده‌های بعدی بازدید گردشگران داخلی و خارجی در بین بناهای تاریخی کاشان قرار دارد.

 

‌وی ادامه داد: باغ تاریخی فین کاشان در این چند روز رتبه چهارم بازدید در کشور  و رتبه اول در استان را داشته و این موضوع نوید شروع روزهای خوب را برای کاشان می دهد.

 

معاون اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان با اشاره به اسکان بیش از هزار  و ۷۰۰ نفر در مراکز اقامتی دائم کاشان در سفرهای چند روز اخیر افزود : از این تعداد ۱۷۰۰ نفر مسافر داخلی و ۲۰ نفر مسافر خارجی در مراکز اقامتی تحت پوشش این اداره ، اقامت داشته اند.

 

عبداله زاده در ادامه گفت: صنعت گردشگری جایگاه بسیار مهمی در این شهرستان دارد و درآمد بسیاری از خانوارهای این شهر به نوعی با این صنعت گره خورده است و باید با انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل ها و همچنین واکسیناسیون همگانی از شروع پیک ششم کرونا جلوگیری کرد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با ایجاد زیر ساخت لازم در ابنیه ها و اماکن اقامتی امکان بررسی وضعیت واکسیناسیون افراد را داشت و بر اساس آن خدمات لازم به مسافرین داده شود تا بتوانیم محیط ایمن را برای آنها فراهم آوریم./

کد خبر 1103174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha