استان مرکزی پیشتاز در امر واکسیناسیون کرونا

آقازاده گفت: با همکاری خوب مردم و کادر درمان در زدن واکسن کرونا، استان مرکزی جایگاه پیشتاز در کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «علی آقازاده» در نشست ستاد مدیریت کرونا ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و همدلی و همراهی مردم با این عزیزان گفت: استان مرکزی همچنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله اجتماعی رتبه برتر کشور را دارد.

 

استاندار استان مرکزی در خصوص واکسیناسیون نیز، افزود: با همکاری خوب مردم و کادر درمان در زدن واکسن کرونا نیز استان مرکزی جایگاه پیشتاز در کشور را دارد.

 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد مشمولان دریافت واکسن در این استان ایمن‌سازی شده‌اند، اظهار کرد: در این شاخص استان مرکزی  از میانگین کشوری بالاتر است و امید است هر چه زودتر با واکسیناسیون همگانی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهند که در شهرستان های اراک، تفرش، زرندیه، شازند و خمین شیب ملایمی از شیوع کرونا وجود دارد، بیان کرد: نیاز است که فرمانداران با تقویت نظارت از شیوع دوباره این ویروس پیشگیری کنند تا وارد موج جدید نشویم.

 

آقازاده با بیان اینکه مصوبات ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی الگو برای سایر استان‌ها است، ادامه داد: مصوبات ستاد مدیریت کرونا در این استان بهنگام، علمی و کارآمد است به‌طوری‌که می‌تواند الگو مناسبی برای سایر استان‌ها باشد.

 

استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ماه ربیع، گفت: با آغاز ماه ربیع الاول شاهد افزایش جشن ها و مراسم های ازدواج هستیم که نیاز است این برنامه ها به دور از عادی‌انگاری و با رعایت پروتکل‌هایبهداشتی باشد و به‌گونه‌ای مدیریت شود که منجر به اوج‌گیری دوباره کرونا نشود.

 

راه‌اندازی پایگاه تزریق واکسن در پیاده‌راه امیرکبیر اراک

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از آمار کرونا در استان مرکزی، گفت: شمار بیماران مثبت کرونا در استان  هفته اول نسبت به هفته دوم مهرماه جاری با یک درصد افزایش از سه هزار و ۲۲۵ مورد به سه هزار و ۲۶۹ نفر رسیده است.

 

دکتر«علی علیمحمدی» با اشاره به اینکه میزان بستری نیز از ۳۱۴ بستری در هفته اول به ۲۷۷ نفر رسیده است، افزود: شمار مبتلایان کرونا که به‌صورت سرپایی در هفته اول مهرماه در استان درمان گرفته‌اند از ۲ هزار و ۹۲۱ نفر به ۲ هزار و ۹۹ نفر و شمار فوت شدگان نیز از ۴۴ نفر به ۳۹ نفر با ۱۱ درصد کاهش به ثبت رسیده است.

 

وی با بیان اینکه ۲۲۵ هزار و ۴۱۶ نفر در مهرماه امسال تست سریع انجام دادند، خاطر نشان کرد: ۱۱۸ هزار و ۲۱۶ نفر در اراک، ۷۷ هزار نفر در ساوه و ۳۰ هزار نفر هم در دانشگاه علوم پزشکی خمین انجام شده است.

 

لازم به ذکر است، راه‌اندازی پایگاه تزریق واکسن در پیاده‌راه امیرکبیر اراک، فعالیت واحدهای تولید ماسک با همکاری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و مهلت ۱۰ روزه برای دریافت کارت واکسن از مصوبات این نشست بود.

کد خبر 1103235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha