کانونی مسجدی که سرپرست ۲۰ خانوار را در دوران کرونا شاغل کرد

آذری با اشاره به برنامه کانون فرهنگی هنری «چهارده معصوم(ع)» برای اشتغال‌زایی، گفت: این کانون با راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی حبوبات، برای ۲۰ سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کرده است. راه اندازی کاروان‌های همیاری از دیگر کمک‌های مومنانه این کانون است.

به گزار ش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم(ع) از کانون های فعال مساجد استان البرز است که در سال ۸۳ با مجوز رسمی ستاد فهمای این استان فعالیتش را ‌آغاز کرد. این کانون فرهنگی هنری در محورهای کتابخوانی، کمک های مومنانه و مطالعاتی فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

 

«محمد آذری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم(ع) شاهین‌ویلای استان البرز از ابتدای تاسیس در محور کمک به محرومان و اقشار مستضعف فعالیت های شاخصی انجام داده است، اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا با ایجاد بانک اطلاعات، نیازمندان محله را شناسایی و اهدای بسته های معیشتی به ۲۵۰ نیازمند و آسیب دیده کرونایی یکی از رویکردهای این کانون فرهنگی هنری قرار گرفت، به طوری که در قالب کاروان های همیاری در ایام و مناسبت های مختلف توانستیم بخش از مشکلات اهالی محله را برطرف کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم(ع) ایجاد اشتغال برای اقشار مستضعف را یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری نام برد و افزود: با همکاری خیریه کانون اقدام به راه اندازی کارگاه بسته بندی مواد غذایی و حبوبات کرده و ۲۰ سرپرست خانوار اشتغال زایی کردیم. همچنین، در دوران کرونا به همت بچه های مسجد و با راه اندازی کارگاه تولید ماسک برای تعدادی دیگر از افراد نیازمند فرصت اشتغال فراهم شد.

 

وی همچنین به راه اندازی هیئت دانش آموزی در این کانون اشاره کرد و گفت: در این هیئت علاوه بر برنامه های مناسبتی، فعالیت های فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری، کارگاه های مهارتی و عملی برای گروه های سنی نوجوان و جوان برگزار می کنیم که اکنون ۱۲۰ نفر عضو این هیئت هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم(ع) خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی نهضت مواسات و کمک های مومنانه را پیگیری می کنیم.

کد خبر 1103303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha