بچه‌های مسجد با تکیه بر توان مردم در صف اول حل مشکلات قرار دارند

بهمنی با اشاره به کارکردهای مساجد و محافل مذهبی در به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه جامعه در مسائل کشور، گفت: بچه‌های مسجد و هیئتی با تکیه بر توان مردمی در صف اول حل مشکلات و بحران‌های کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سومین رویداد ملی فهما همسو با تاکید مقام معظم رهبری بر فعال کردن ظرفیت های مردمی در فعالیت های مختلف با شعار «به توان مردم» در حال اجرا است، این رویداد درصدد است ضمن شناسایی ظرفیت های بیش از دو میلیون نفر از اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه معرفی و تقدیر از برترین ها را فراهم کرده و با اجرای برنامه های آموزشی و عرصه تولیدات فرهنگی هنری جایگاه بچه های مسجد را به عنوان قدرت نرم نظام و جهان اسلام به نمایش بگذارد.

 

«روح الله بهمنی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به کارکردهای مساجد و محافل مذهبی در به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه جامعه در مسائل کشور، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون شاهد بوده ایم که بچه های مسجدی و هیئتی در مبارزه با این بیماری در بحث درمان، همدلی با محرومین و پیشگیری از این بیماری در صف اول بوده اند.

 

این مداح اهل بیت(ع) بیان کرد: بچه های مسجدی و هیئتی در این دوران به عینه ثابت کردند که مساجد و محافل مذهبی صرفا رویکرد و برنامه شان برگزاری مراسم برای بزرگداشت ائمه اطهار(ع) نیست، بلکه در مسائل و بحران هایی که کشور با آن گریبانگیر می شود، این  بچه های مسجدی هستند که با تکیه بر توان مردمی وارد میدان عمل می شوند.

 

بهمنی خاطر نشان کرد: ازهمان ابتدای بحران کرونا بچه های مسجدی و هیئتی در مهار، مبارزه و پیشگیری از این بیماری و نیز بحث ضدعفونی، تهیه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی،نهضت های کمک رسانی با بهره گیری از کمک های مردمی فعالیت کردند و پایگاه و مرکز توزیع بسته های بهداشتی شدند.

 

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: از طرفی در بحث واکسیناسیون عمومی نیز بچه های مسجدی، هیئتی و نیز محافل مذهبی و مساجد نیروهایشان را برای کمک به کادر درمان معرفی کردند،که این امر تاثیر بسزایی در سرعت بخشی واکسینه کردن مردم جامعه داشته است که این نشان می دهد می توان از این ظرفیت برای حل مشکلات و مسائل جامعه حساب باز کرد.

 

بهمنی با اشاره به اینکه بچه های هیئتی و مسجدی در مباحث و فعالیت های فرهنگی و نیز امور کلیدی کشور با ترغیب وتشویق مردم را به صحنه آورند، تاکید کرد: هر جایی که با تکیه بر توان و ظرفیت مردمی موفقیت هایی کسب کرده ایم، مشاهده شده است که مشوق اصلی مشارکت مردمی بچه های مسجدی بوده است بنابراین این ظرفیت در محورهای فرهنگی، هنری و اجتماعی مورد حمایت قرار بگیرند.

 

کد خبر 1103315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha