تبعیض میان دانش آموزان اتباع و ایرانی مورد تایید آموزش و پرورش نیست

حکیم زاده با اشاره به ضرورت برگزاری کلاس های حضوری برای دانش آموزان اول ابتدایی گفت: هیچ تبعیضی نباید میان دانش آموزان اتباع و ایرانی در مدارس وجود داشته باشد و این موضوع مورد تایید ما نیست.

«رضوان حکیم زاده»، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره برگزاری کلاس های دانش آموزان اول ابتدایی به صورت حضوری گفت: برگزاری کلاس های دانش آموزان اول ابتدایی هفته ای یک بار در شیوه نامه و دستورالعملی که به مدارس ابلاغ شده، مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی افزود: مدارس با توجه به شرایطی که دارند، باید برگزاری کلاس ها را به صورت حضوری فراهم کنند. چگونگی برگزاری و زمان بندی آن بر عهده شورای مدرسه است که با همکاری والدین انجام می گیرد.

 

حکیم زاده تصریح کرد: شکل حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به شرایط آن مدرسه است و از مدارس می خواهیم تا بستری برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری به خصوص برای دانش آموزان ابتدایی شرایطی را فراهم کنند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان به خصوص اول ابتدایی مخصوصا مقطع اول نیاز به ارتباط و شناسایی محیط مدرسه دارند؛ بنابراین شورای مدرسه با توجه به شرایطی که مدرسه دارد، حداقل روزهایی را برای حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم کنند

 

وی  در ارتباط با هزینه هایی که برخی از  مدارس دولتی از خانواده ها بابت کمک های مردمی می گیرند و همچنین تبعیضی که میان دانش آموزان ایرانی و افغانستانی برای دریافت پول وجود دارد نیز گفت: طبق دستورالعمل ثبت نام هرگونه مشارکت در هزینه مدارس توسط والدین اجباری نیست و همچنین تبعیضی میان اتباع افغانستانی و ایرانی نباید وجود داشته باشد و تمام دانش آموزان اتباع باید در فعالیت های آموزشی، فرهنگی، علمی، ورزشی حضور داشته باشند. اگر مدرسه ای تبعیضی قایل می شود، مورد تایید آموزش و پرورش نیست.

 

 

کد خبر 1103373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha