اجرای ۲۴۵ طرح هادی روستایی در سال جاری

خواجه ای از برنامه ریزی برای اجرای طرح هادی در ۲۴۵ روستای استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۱۴۶ میلیارد ريال در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ریزی برای اجرای طرح هادی  245  روستا با اعتباری بالغ بر 1146 میلیارد ريال در دست انجام است که در صورت تخصیص اعتبار نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام می شود.

 

رضا خواجه ای با بیان اینکه اکثر روستاهای انتخاب شده نیمه تمام بوده و برای تکمیل فازهای شروع شده می باشد،افزود: پیش بینی می شود از مبلغ فوق، جهت آسفالت معابر روستاهای سطح استان از محل اعتبارات قیر رایگان سال جاری نیز حدود 540 میلیارد ريال برای 120 روستا اجرا گردد.

 

وی خاطر نشان کرد: در طول یک سال گذشته،  تعداد 191  روستا با اعتباری بالغ بر 578  میلیارد ريال اجرای طرح هادی شده که از این تعداد 180 روستا نیمه تمام و 11 روستا جدید می باشد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: از تعداد پروژه های فوق 100 روستا مربوط به پروژه های آسفالت معابر از محل اعتبارات قیررایگان و با مشارکت دهیاری ها می باشد که اعتبار آن 362 میلیارد ريال می باشد.

 

خواجه ای ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال ، و ارتقاء درآمد روستائیان را امری ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه روستاها می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی واجتماعی کشور مفیدواقع گردند، اجرای طرح های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آن ها بسیار موثر بوده  که در این راستا، خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه، بنیاد مسکن به عنوان متولی امر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستاها تلاش دارد تا با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی درجهت توسعه و تقویت روستا ها قدم بردارد، افزود: باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.

 

کد خبر 1103387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha