گرامیداشت ۱۹ مهرماه در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به ۱۹ مهرماه سالروز بیانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص لزوم توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری، گفت: آیین های ۱۹ مهرماه در ۳۰۷ کانون استان برگزار می شود.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به  ۱۹ مهر سالروز بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: این ستاد در استان به مناسبت گرامیداشت ۱۹ مهرماه، برنامه ها و  فعالیت های ویژه ای را در مناطق روستایی، عشایری و شهری استان برگزار می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری سایر نهادهای فرهنگی، تبلیغی و اجرایی استان با محوریت مساجد برگزار می شود، یادآور شد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم فعالیت دارند.

 

وی بیان کرد:  کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هدف خدمات رسانی فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف در سطح مساجد استان تاسیس شده اند و تا کنون نیز منشا خدمات گسترده ای در طول سال و مناسبت های ملی و مذهبی، فعالیت های دینی و قرآنی، مراسمات ویژه اعیاد  و وفیات ائمه اطهار(ع) و حوزه کتاب و کتابخوانی به جوانان و جوانان بوده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: امید است با عمل به منویات مقام  معظم رهبری و پشتوانه مردمی و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد بتوانیم  با حداکثر ظرفیت و توان از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد حمایت و پشتیبانی  ویژه داشته باشیم و ما هم در ستاد استان با تمام امکانات و قوا آمادگی تعامل لازم به سایر دستگاه های کانون های فرهنگی و هنری داریم.

 

چراغی پور بیان کرد: طی سال 1399 بیش از 20 تفاهم نامه نامه همکاری با نهاد ها و دستگاه های فرهنگی و هنری استان انعقاد گردید و امسال نیز ادامه این همکاری ها و برنامه ها در دستور کار جدی ستاد فهما استان قرار دارد.

 

وی با  تقدیر از اعضای شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در طول سال که همکاری ویژه ای داشته اند، خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد ستاد فهمای کشور برای اجرای طرح ملی فهما و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد،کانون های مساجد استان، برنامه ها و فعالیت های خود را در قالب بیش  از 40 عنوان برنامه و 12 رواق براساس ظرفیت هر منطقه و محله در رشته های مختلف اجرا می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهید اصغر اسدی شهید شاخص کانون های مساجد استان،  اهدا کتاب و بسته های فرهنگی و هنری به کانون های مساجد به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه نشین ، توزیع نوشت افزار در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مسابقات کتاب و کتابخوانی، ارسال پیام و اجرای برنامه در فضای مجازی از جمله  برنامه های گرامیداشت ۱۹ مهرماه در سال جاری ذکر کرد.

کد خبر 1103424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha