۲ آبان سال جاری، آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره سرود «شمیم اربعین»

مظاهری گفت: زمان ارسال آثار به اولين سوگواره سرود استانی «شميم اربعين» در چهارمحال و بختياری تا ۲ آبان سال جاری تمديد شد.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: زمان ارسال آثار به اولين سوگواره سرود استانی «شميم اربعين» در چهارمحال و بختياری تا ۲ آبان سال جاری تمديد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نخستین سوگواره استانی «سرود اربعین» در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن آیین سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان و تولید آثار فاخر سرود با موضوع اربعین و شهدای کربلا برگزار می شود.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: این سوگواره به میزبانی ستاد فهما و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

وی، رویداد جهانی پیاده روی اربعین، سیره امام حسین (ع)، شهدای کربلا، ایثار و شهادت را از محورهای نخستین سوگواره استانی «سرود اربعین» عنوان کرد.

 

مظاهری، اشاعه و گسترش فرهنگ ناب ایثار و شهادت، ترغیب و تشویق مربیان و هنرمندان فعال جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند سرود با محوریت اربعین، شهدای کربلا، ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان سرود را از جمله اهداف نخستین سوگواره استانی «سرود اربعین» عنوان کرد.

 

وی گفت: ایجاد انگیزه مضاعف در میان نوجوانان و جوانان برای ورود جدی به عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و معرفی ظرفیت های بسیار ارزشمند هیئت مذهبی و کانون های فرهنگی و هنری به مدیران، مسئولین و عموم مردم از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کلیه گروه ها می توانند آثار خود را در ۲ بخش اصلی و ویژه به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

 

وی، رویداد اربعین و شخصیت و سیره عملی امام حسین (ع) را از موضوعات بخش اصلی و ایثار و شهادت، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امر به معروف و نهی از منکر و شهدای کربلا را از موضوعات بخش ویژه عنوان کرد.

 

مظاهری با اشاره به اینکه علاقمندان به شرکت در سوگواره می توانند آیین نامه را از نشانی uplood.ir/4VKD دریافت کنند افزود: پس از انتشار فراخوان، گروه های سرود تا ۱۵ مهر سال جاری فرصت دارند، سرودهای خود را با موضوعات و محورهای یاد شده در قالب لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره تحویل داده و یا از طریق شبکه های اجتماعی به نشانی @shamim_arbaein ارسال کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سوگواره در ۲ رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۳۵ سال ویژه برادران برگزار می شود، ادامه داد: پس از دریافت آثار، و بررسی هیئت داوران، از سه اثر برتر در هر رده سنی جهت حضور در آیین اختتامیه دعوت می شود.

 

کد خبر 1103600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha