۳۹۵ فقره اخطاریه چرای دام تحویل داده شد

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: ۳۹۵ فقره اخطاریه چرای دام در شیروان تحویل داده شد.

«مصطفی سیامکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: در راستای مدیریت چرا، از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۵ فقره اخطاریه پایان مهلت پرداخت عوارض تمدید چرای دام به مشمولین تحویل داده شد.

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان عنوان کرد: امسال طرح مرتعداری در سطح ۶ هزار و ۶۰۶ هکتار از مراتع دره بردر، دره صندوق و شوی این شهرستان تهیه شد.

 

سیامکی خاطرنشان کرد: همچنین ممیزی مرتع در سطح ۱۲ هزار هکتار از مناطق سرخ زو، علی خان قلعه، دره علم، یان چشمه گلیل و سولدی و احاله مدیریت طرح های مرتعداری در سطح ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مراتع قلهک، حصار قوشخانه، امیرانلو، قپز، نظرمحمد و شناقی سفلی انجام شد.

 

وی اضافه کرد: طی مدت جاری مدیریت و کنترل پروانه بهره برداری در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان انجام شد که دام مجاز شهرستان ۱۵۰ هزار واحد دامی است و تعداد دامداران ذینفع ۶ هزار نفر می باشد.

 

وی تصریح کرد: در راستای مدیریت چرا، از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۵ فقره اخطاریه پایان مهلت پرداخت عوارض تمدید چرای دام به مشمولین تحویل داده شد.

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار هکتار از مراتع این شهرستان معادل  ۹۸ درصد ممیزی شده است که ۱۴۵هزار واحد دامی مجاز و پنج هزار و ۶۳۰ بهره بردار  شناسایی شده است.

 

به گفته سیامکی گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

 


۴۷۵ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در شهرستان شیروان نگهداری می شود.

 

 

 

کد خبر 1103629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha