کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای ارتقای فرهنگی جامعه تلاش کنند

حجت الاسلام شاهرخی ارتقای فرهنگی را امری ضروری دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای ارتقای فرهنگی جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین « سید احمد رضا شاهرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگارخبرگزاری شبستان با اشاره به 19 مهر سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: امروز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به منویات مقام معظم رهبری دام ظله العالی در راستای تحقق مسجد طراز اسلامی با رویکرد مسجد محوری در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی گامی مؤثر برمی‌دارند.

 

وی افزود: مساجد می‌توانند به عنوان مهمترین مراکز تبلیغ و ترویج احکام و معارف دین مبین اسلام در تربیت افراد و جذب جوانان و مقابله با انحرافات اثر بی بدیلی داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بیان کرد: مساجد و کانون های فرهنگی هنری آن ها نقش بسیار مهمی در رشد تربیتی و علمی و فرهنگی نسل جوان برعهده دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد، مهمترین سنگر تبلیغ دینی و آموزه‌های اسلامی و ترویج فضائل و ارزش‌های اسلامی و ایجاد بصیرت و بیداری در مردم بوده و به برکت تأسیس و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد، مستحکم‌ترین مکان برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ارتقای فرهنگی جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ در هم تنیده اند و رشد اقتصادی بدون فرهنگ به جایی نمی‌رسد و کارساز نیست، تصریح کرد: ارتقای فرهنگی امری ضروری است و جوانان مؤمن و انقلابی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای ارتقای فرهنگی تلاش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش امام جماعت در مساجد، خاطرنشان کرد: ائمه جماعت در مساجد و ارتقای برنامه‌های مسجد محور نقش محوری دارند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی محوری در مساجد و اهمیت جذب اقشار مختلف، افزود: باید شیوه جذب را به سمت کمیت و کیفیت پیش ببریم.

 

وی افزود: ارتقای فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون مساجد است.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه حضور در مسجد و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد، خیرات و برکات بسیاری برای جامعه به همراه دارد خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت عظیم بهره برداری حداکثری شود.

 

وی با بیان اینکه تربیت و رشد انسان در مسجد رخ می دهد، ابراز کرد: باید به تقویت برنامه های فرهنگی، تربیتی و بصیرت افزایی در مساجد توجه بیشتری شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: اعتباری که جهت کار فرهنگی، دینی و هنری در کانون‌ها به کار گرفته شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

 

گفتنی است، تعداد 425 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان لرستان فعال شده است.

کد خبر 1103698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha