سال گذشته ۲۸ هزار گروه تعزیراتی به گشت اعزام شدند/ زمان واریز یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شد

رشد بیش از ۷۲ درصدی انتشار اوراق بدهی در مردادماه ۱۴۰۰، جزئیات صادرات و واردات در مردادماه ۱۴۰۰، زمان واریز یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شد، سال گذشته ۲۸ هزار گروه تعزیراتی به گشت اعزام شدند برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۱۹ مهر شبستان به شرح زیر است:

رشد بیش از ۷۲ درصدی انتشار اوراق بدهی در مردادماه ۱۴۰۰

اطلاعات وضعیت فروش اوراق مالی اسلامی تا پایان مرداد ۱۴۰۰ از سوی بانک مرکزی منتشر شد که نشان می‌دهد مجموع اوراق بدهی منتشره تا در مردادماه سال جاری، ۳۳۳.۷ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه گذشته، با افزایش ۷۲.۲ درصدی مواجه شده است. این در حالی است مجموع این اوراق در پنج ماه نخست سال جاری به رقم ۷۰۲ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، ۷.۸ درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، در مردادماه ۱۴۰۰، اوراق بدهی دولتی با ۱۶۱.۴ درصد رشد نسبت به ماه قبل، ۳۲۶.۷ هزار میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که اوراق بدهی دولتی منتشر شده در پنج ماه ابتدایی سال جاری با افت ۱۲.۱ درصدی نسبت به پنج ماهه ۱۳۹۹ به رقم ۵۷۹.۱ هزار میلیارد ریال رسیده است.

از سوی دیگر در بخش اوراق بدهی شهرداری در مردادماه ۱۴۰۰ اوراقی در این خصوص منتشر نشده است. هرچند انتشار اوراق بدهی شهرداری در پنج ماهه ابتدایی سال جاری با بیش از ۱۰۰ افزایش نسبت به پنج ماهه نخست سال قبل، به رقم ۶۷.۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

همچنین در بخش اوراق بدهی شرکتی بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی، شاهد هستیم که انتشار این اوراق در دومین ماه تابستان ۱۴۰۰ به رقم ۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۹.۱ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر، انتشار این اوراق در پنج ماهه ۱۴۰۰ نیز با افت ۱۹.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به رقم ۵۵.۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

جزئیات صادرات و واردات در مردادماه ۱۴۰۰

آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی در خصوص آمار ماهانه صادرات و واردات گمرکی کشور نشان می دهد در نخستین ماه سال جاری، ۲۰۴۱ هزار تن کالا به ارز ۲۷۹۴ میلیون دلار به کشور وارد شده است که در این ماه ۸۳۰۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۲۹۶۸ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

این آمار در اردیبهشت ماه با تغییراتی همراه بوده است. به گونه ای که در دومین ماه سال، ۳۳۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۷۳۱ میلیون دلار به کشورمان وارد شده است که در طرف مقابل، در این ماه ۸۵۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۳۵۲ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

اما در خردادماه امسال، مقدار وزنی واردات نسبت به ماه قبل، با کاهش مواجه شده است. به گونه ای که در این ماه، ۳۱۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۹۴۵ میلیون دلار به کشور وارد شده است. بنابراین ارزش واردات در خردادماه نسبت به ماه قبل، رشد داشته است. از سوی دیگر در سومین ماه سال، کالاهای صادراتی از لحاظ وزن و ارزش افزایش داشته است. به بیان دیگر در این ماه، ۱۳۰۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۳۶۸ میلیون دلار از کشورمان صادر شده است.

در ادامه این گزارش، آمار مربوط به تیرماه مشاهده می شود. بر این اساس ۳۹۶۳ هزار تن کالا در نخستین ماه تابستان به کشورمان وارد شده است که معادل ارزشی آن، ۴۱۰۶ میلیون دلار برآورد شده است. در این ماه ۸۳۶۴ هزار تن حجم صادرات از کشورمان بوده است که ارزش آن معادل ۳۶۵۰ میلیون دلار تعیین شده است.

در نهایت، در مردادماه سال جاری، بر خلاف ماه های قبل، شاهد افت رقم واردات و صادرات هستیم. به گونه ای که در دومین ماه تابستان، ۱۳۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۵۵ میلیون دلار به کشور وارد شده است که در سمت صادراتی نیز، مشخص است که ۷۱۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۳۲۳ میلیون دلار صادر شده است.

زمان واریز یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شد

امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور از واریز یکصد و بیست و هشتمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

 

وی با اعلام این خبر عنوان کرد: واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵،۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

 

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها اضافه کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی های قبلی صورت گرفته، شانزدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی مهرماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد.

 

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان رسید

امروز (دوشنبه ۱۸ مهر) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۱۲ درصد رشد به ۱۱,۴۲۸,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۰۹ درصد رشد به ۱,۷۵۷.۳۶ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۷۱ درصد رشد به ۱۱۷,۵۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۵ درصد افت به قیمت ۱۱۳,۰۱۰,۰۰۰‬ ‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۸۳ درصد افت به قیمت ۶۰,۴۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۲۸ درصد افت به قیمت ۳۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۱.۶۵ درصد افت به قیمت ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه ۱۸ مهر) قیمت هر دلار آمریکا با ۰.۰۸ درصد رشد به ۲۷۵,۸۱۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۰۷ درصد رشد به ۳۱۹,۱۳۰ ریال و قیمت هر پوند با ۰.۵۹ درصد افت به ۳۷۵,۴۷۰ ریال رسید.

 

بانک مرکزی امروز (دوشنبه نوزدهم مهرماه ۱۴۰۰) نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۹ ارز کاهش و ۱۵ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۲ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۱۷۷ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۵۹۱ ریال ارزش‌گذاری شد. بر پایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۲۵۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۹۸ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۳۸  ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۳۳ ریال، روپیه هند ۵۵۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۳۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۶۳۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۳۹۵ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌ هزار و ۳۹۶ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۶۸۰ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۱۰۷ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۱۳ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۶۸۵ ریال، روبل روسیه ۵۸۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۶۶۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۸۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۳۹۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۱۰۲ ریال، کیات میانمار ۲۲ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۷۶۱  ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۶۳ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۳۳۰ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۱۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۴ هزار و ۲۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۲ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۹۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۸۳  ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۴۲۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۵۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۵ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۶۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۱۹ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال قیمت خورد.

 

سال گذشته ۲۸ هزار گروه تعزیراتی به گشت اعزام شدند

محمد علی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران شب گذشته (یکشنبه 18 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه یک سیما با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸ هزار گروه تعزیراتی به گشت اعزام شدند و حدود پنج هزار پرونده تشکیل شد، گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود 11 هزار مورد بازرسی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه از امروز گشت های مشترک بازرسی، با رویکرد جدید و از مرحله تولید تا عرضه انجام می شود، گفت: با رویکرد جدید و تحولی یعنی "گشت مشترک از محل تولید تا عرضه" بازار و مراکز تولیدی تحت نظارت خواهند بود.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: سامانه‌های کنترلی با ارتباط تنگاتنگ بین دستگاهی باید نظارت سیستمی و هوشمند داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1103721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha