تلاش بنیاد مسکن فارس برای محرومیت زدایی دروازه ورود به فارس از جنوب کشور

زمانی گفت: شهرستان های مُهر و لامرد دروازه ورود به فارس از جنوب کشور هستند و بنیاد مسکن فارس از راهکارهای قانونی برای توسعه و محرومیت زدایی در این مناطق استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (دوشنبه 19 مهر) با اشاره به محرومیت زدایی در جنوب فارس با مشارکت بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان های مُهر و لامرد دروازه ورود به فارس از جنوب کشور هستند و بنیاد مسکن فارس از راهکارهای قانونی برای توسعه و محرومیت زدایی در این مناطق استفاده می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: مقاوم سازی بافت های فرسوده، صدور اسناد مالکیت روستایی، بهسازی و توسعه معابر و مشارکت در ساخت واحدهای آسیب دیده از حوادث از شاخص های توسعه است که بنیاد مسکن فارس برای انجام آنها تلاش می کند.

وی اضافه کرد: برای طرح مسکن اقدام ملی در شهر مهر 167 متقاضی ثبت نام شده و در شهر لامرد نیز یک هزار و 18 متقاضی ثبت نام کرده اند و این 2 شهرستان بیشترین تقاضا را برای مسکن اقدام ملی داشته اند و در مجموع در جنوب استان فارس  بیش از سه هزار و 150 نفر متقاضی مسکن اقدام ملی نام نویسی شده اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام طرح در شهرستان رستم با مشارکت بنیاد مسکن فارس بیان کرد: 331 واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی در این شهرستان با 278 میلیارد و 40 میلیون ریال اعتبارات و تسهیلات به بهره برداری رسیده است.

زمانی ادامه داد: ترويج الگوهای منتخب و برجسته معماری روستايی به لحاظ فرم و جنبه های زيبا شناختی سيمای روستا و ايجاد زمينه های لازم برای تحت پوشش قرار دادن واحدهای احداثی مسكن روستايی از جمله اهداف این طرح است و صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی، مقاوم سازی روستایی، بهسازی بافت های فرسوده، توجه به توسعه گردشگری روستایی، تملک اراضی و واگذاری قطعات زمین به متقاضیان در روستاها، اعطای تسهیلات بلاعوض و تسهیلات بازسازی واحدهای خسارت دیده و توسعه معابر از کارکردهای بنیاد مسکن در شهرستان رستم بوده است.

وی از گشایش های تازه برای صدور اسناد مالکیت در منطقه جره و بالاده کازرون با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و گفت: کارگروه مشترک بنیاد مسکن، اداره ثبت اسناد و اداره اوقاف شهرستان کازرون برای صدور اسناد مالکیت در منطقه جره و بالاده این شهرستان برگزار شده و در خصوص صدور اسناد اوقافی در شهر بالاده و روستاهای دارای سهم موقوفه‌ در منطقه‌ جره و بالاده بحث و تبادل نظر شده است تا با همکاری اداره اوقاف و بنیاد مسکن هر چه سریع ‌تر املاک موجود در طرح «شمیم» برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن ارسال شود.

زمانی ادامه داد: اداره ثبت اسناد کازرون در طول هفته باید 2 روز وقت‌ فوق ‌العاده و ویژه‌ برای کارشناسی پرونده اسناد املاک موقوفه در نظر بگیرد تا در ۶ ماهه نیمه دوم سال اسناد اوقافی بیشتری صادر شود و تعهد سال ۱۴۰۰ بنیاد مسکن کازرون صدور ۳۰۰ فقره سند مالکیت شهری و روستایی بوده که طی ۶ ماهه نخست سال جاری به بیش از این تعهد نیز دست پیدا کرده‌ا یم.

وی همچنین از بهره برداری از 145 واحد مسکونی طرح بهسازی در شهرستان کوهچنار با مشارکت بنیاد مسکن فارس خبر داد و عنوان کرد: با بهره برداری از این واحدهای مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در شهرستان کوهچنار، توسعه روستایی و محرومیت زدایی دراین شهرستان وارد مرحله تازه ای شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد: طرح های بهسازی مسکن روستایی در کوهچنار با بهره گیری از تسهیلات کم بهره و وام های بلاعوض و همچنین آورده متقاضیان به مبلغ 121 میلیارد و 800 میلیون ریال انجام شده است و در کاهش مهاجرت از روستاها موثر است.

کد خبر 1103854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha