خانواده شهدا مشعل های نورانی هستند

وزیر کشور گفت: خانواده های شهدا مشعل های نورانی هستند که اطراف خود را روشن می کنند که دیگران می توانند از آنها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی روز دوشنبه در دیدار با خانواده حسین احمدی طیفکانی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در بندرعباس انجام شد، افزود: خانواده های شهدا بلندگوهای نظام و انقلاب هستند که از آنان ندای مبارزه با ظلم و مبارزه با ستم و حق خواهی و توحید شنیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم از خانواده شهدا تشکر کنیم، ادامه داد: اکنون هفت سال از شهادت سروان شهید حسین احمدی طیفکانی می گذرد و همه ما باید به خانواده شهدا رسیدگی کنیم.

وی افزود: شهدا زنده اند که یکی از جلوه های واقعی این حقیقت در خواب های همسر شهید حسین احمدی طیفکانی احساس می شود و امید می رود فرزندان این شهد جا پای پدر خود بگذارند.

شهید حسین احمدی در یکم فروردین سال ۱۳۵۴در روستای آغاسین ، دهستان سیاهو از توابع شهرستان بندرعباس در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود وی از ۹ماهگی همراه خانواده گرامیش به بندرعباس عزیمت نمودند و ساکن شهرستان بندرعباس محله درخت سبز شدنـــــد. از آنجاییکه پدر بزرگوار ایشان استاد قرآن بودند در همان دوره کودکی با کلام روح انگیز قرآن نزد پدر بزرگوارشان آشنا شدند.

وی برای آشنایی به علوم روز به مدرسه رفت و دوره ابتدایی در دبستان شهید شیخی فینی و دوره راهنمایی در مدرسه شهید آیت ا… مدنی گذراند و دوره متوسطه را در دبیرستان ابن سینا در رشته ریاضی فیزیک دانش آموخته شدند.

در سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ جهت انجام خدمت مقدس سربازی به مرکز آوزش نیروی زمینی ارتش ۰۵ کرمان اعزام شدند و پس از گذراندن دوره آموزشی،  جهت ادامه خدمت به تهران اعزام شدند.

شهید حسین احمدی در یک فروردین سال۱۳۸۰ازدواج کرد و در خانه پدرش زندگی مشترکشان را آغاز کردند و در همین سال بود که پدر بزرگوارشان را از دست دادند و سایه محبت پدری از سر خانواده ایشان کم شد اینجا بود که حسین مسئولیتش دو چندان شد.

وی مدتی در پالایشگاه نفت بندرعباس مشغول به کار شدند اما از آنجاییکه حسین علاقه ای زیادی به نظام و رهبر انقلاب داشت به دنبال راهی بود که به انقلاب خدمت کند که با پیگیریهای خود در تاریخ هشتم آبان ماه ۱۳۸۰ وارد نیروی انتظامی شدند.

پس از گذراندن دوره آموزشی به شهرستان زاهدان اعزام شدند و بمدت ۷ سال در آن شهرستان برای امنیت مرزهای شرق کشور عزیزمان انجام وظیفه نمودند.

در همین سال ها بود که فرزند اول و دوم ایشان به دنیا آمدند حسین با توجه به اینکه علاقه ی شدیدی به  آقا امام حسین (ع) داشت نام دو فرزند عزیز خود را یکی محمد حسین و دیگری امیر حسین گذاشت.

از آنجایی که شهید علاقه بسیاری به خدمت و امینت مردم و کشورش داشت نتوانست فرزند دومش که به دنیا آمده بود تا دو ماه ببیند.

وی پس از ۷ سال مبارزه خستگی ناپذیر با اشرار و قاچاقچیان مسلح درمنطقه شرق کشور در سی ام خرداد ماه ۱۳۸۶ به بندرعباس انتقال یافت و در کلانتری ۱۱ بندرعباس به انجام خدمت پرداخت و در سال ۱۳۸۷ وارد دانشگاه هرمزگان در رشته روانشناسی عمومی به صورت بورسیه ادامه تحصیل داد و در سال ۹۱ فار التحصیل شدند.

بعد از اتمام دوره تحصیلی مدتی در یگان امداد خدمت نمود و در سال ۹۱ بنا به پیشنهاد فرماندهی انتظامی شهرستان بندرعباس به ایست و بازرسی شهید میرزایی منتقل شد و به ادامه خدمت مشغول شد.

سرانجام در سحرگاه روز جمعه  ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ درحین انجام وظیفه پس از یک مبارزه  شجاعانه و غروز آفرین با اشرار و قاچاقچیان مسلح در حوالی پاسگاه شهید میرزایی به آرزوی دیرینه خود رسیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، پیکر مطهر ایشان در زادگاهش روستای آغاسین (پاگرو ) آرام گرفت.

وزیر کشور صبح دوشنبه ۱۹ مهرماه وارد فرودگاه بین المللی شهدای ۶۵۵ بندرعباس شد و مورد استقبال معاونان استانداری، مسوولان استان هرمزگان،اعضای شورای تامین استان از جمله مدیرکل دادگستری ،فرمانده ناوگان جنوب و فرمانده انتظامی هرمزگان قرار گرفت.

شرکت در مراسم تودیع و معارفه استانداران هرمزگان،سخنرانی در جمع مدیران اجرایی، زیارت مرقدشهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از مهمترین برنامه های سفر یک روزه احمد وحیدی وزیر کشور به بندرعباس بود.

هیات دولت در نشست عصر یکشنبه  ۱۱ مهر ماه جاری مهدی دوستی را به عنوان بیستمین استاندار هرمزگان تعیین و رای اعتماد داد، دوستی متولد سال ۱۳۵۸ در شهر اهواز و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی سهند تبریز است.

معاونت فنی و مهندسی و عضو هیات رئیسه هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، سه دوره مشاور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انرژی و مجری حدود ۲۰ پروژه محرومیت زدایی در استان های خوزستان و هرمزگان، از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی به شمار می رود.

کد خبر 1103879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha