کانون‌های فرهنگی هنری جزو موفق‌ترین نهادهای مسجدی هستند

حجت‌الاسلام قائن‌آبادی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری جزو موفق ترین مراکزی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شدند، گفت: کانون مسجد مهدیه نیز همسو با سایر کانون‌ها برای خدمت به نیازمندان و تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی محمدی قائنآبادی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد جزو موفق ترین مراکزی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شدند، اظهار کرد: این کانون ها اکنون مرکز حضور و فعالیت میلیون ها کودک، جوان و نوجوان با انگیزه است که با عشق و علاقه برای حضور بیشتر مردم در مساجد تلاش می کنند.

 

امام جماعت مسجد مهدیه (واقع در تهران، خیابان شوش) افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد مهدیه نیز همچون پایگاه بسیج این مسجد فعالیت های بسیار خوب و موفقی انجام می دهد به طوری که کارهای این مسجد به ویژه در دو مناسبت نیمه شعبان و فاطمیه (هم فاطمیه اول و هم فاطمیه دوم) بدون این دو نهاد پیش نخواهند رفت.

 

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد مهدیه همه ساله در دو مناسبت 19 مهر و 18 اسفندماه ویژه برنامه هایی در بزرگداشت سخنرانی مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد و سالروز تاسیس این کانون ها برگزار می کند که امسال این برنامه ها شامل سخنرانی، تقدیر از اعضای فعال این کانون و برگزاری مسابقه کتاب خوانی با موضوع مطالبات مقام معظم رهبری از مسجدی ها را برگزار کرد.

 

قائنی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مسجد مهدیه به دلیل واقع شدن این مسجد در منطقه مستضعف نشین، کار ویژه بسیار مهمی در شناسایی خانواده های نیازمند دارد و هر سال اسفندماه چهار تن از اعضای خواهر و برادر این کانون با کمک دو تن از هیئت امنا و چند تن از اعضای پایگاه بسیج، کار شناسایی نیازمندان جدید را انجام می دهند. ضمن اینکه کار راستی آزمایی خانواده هایی که شخصا به مسجد مهدیه برای دریافت کمک مراجعه می کنند یا برخی افراد به ما معرفی می کنند نیز توسط همین کارگروه صورت می گیرد.

 

وی اضافه کرد: کار این کارگروه و بچه های مسجد در دوره کرونا بیشتر شد و طی دو سال اخیر ۷۰ خانواده جدید به فهرست نیازمندان مسجد محمدی اضافه شد که هر فصل، یک بسته ارزاق و خانواده هایی که دانش آموز دارند، مهرماه، یک بسته کامل پوشاک و لوازم التحریر به دست آنان می رسد.

 

کد خبر 1103886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha