اجرای طرح مشترک واکسیناسیون کرونا در رودبار جنوب 

اصغر مکارم گفت: طرح مشترک واکسیناسیون کرونا با مشارکت نیروی انتظامی استان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در رودبار جنوب اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان «اصغر مکارم»، در نشست برنامه ریزی اجرای طرح مشترک واکسیناسیون کرونا در هفته نیروی انتظامی، گفت: هدف از  اجرای این طرح در شهرستان رودبار برگزاری یک مانور نیست بلکه به دنبال این هستیم تا خدمتی به مردم ارائه شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: مناطقی برای اجرای این طرح انتخاب می شود که نیاز بیشتری به دریافت خدمات واکسیناسیون دارند.


 وی اظهار کرد: از مهمترین این موارد مناطقی از شهرستان های قلعه گنج و رودبار است که متاسفانه در برخی بخش ها به دلیل شایعاتی، مردم استقبال خوبی از واکسیناسیون کرونا نداشته اند.


مکارم با بیان این مطلب که پوشش واکسیناسیون کرونا در رودبار بالای ۶۴ درصد است، افزود: سایر شهرستان ها به میزان بیشتری تا ۷۲ درصد تحت پوشش قرار دارند که با آغاز واکسیناسیون دانش آموزان این میزان  در حال افزایش است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به لحاظ واکسیناسیون کرونا، دانشگاه برتر استان است، تصریح کرد: با توجه به برنامه های نیروی انتظامی در اجرای این طرح ضروری است که بر اساس نیاز مناطق برنامه ریزی کنیم تا اهداف طرح محقق شود.


وی ابراز کرد: تیم های ترکیبی هر ۲ مجموعه فعالیت خواهند کرد اما فضا سازی برای واکسیناسیون کرونا باید در اولویت باشد و ارائه خدمات دیگر در کنار واکسیناسیون ارائه شود.


مکارم با اشاره به برگزاری طرح های جهادی موثر توسط گروه های دانشجویی در مناطقی از جنوب کرمان برای جذب مردم نسبت به دریافت واکسن کرونا، تاکید کرد: حضور این تیم های مشترک در تشویق مردم این مناطق نقش مهمی دارد و ما نیز آمادگی داریم که کار ماندگاری در منطقه انجام شود و تجربه ای برای اجرای این طرح ها در آینده باشد، مردم نیز قدردان تلاش های نیروهای زحمت کش ناجا هستند.

 

اجرای طرح مشترک واکسیناسیون با حضور ۶ تیم پزشکی در رودبار جنوب 



«بهرامی» در این نشست، گفت: این طرح ترکیبی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و با محوریت واکسیناسیون کرونا به مدت ۲ روز در شهرستان رودبار اجرا می شود.


معاون بهداری فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: ۶ تیم پزشکی همراه با آمبولانس های مجهز با حضور در مناطق مختلف شهرستان رودبار جنوب شامل روستاهای نهضت آباد، عباس آباد، بویینگ، چاه علی و زهکلوت ارائه خدمات می کنند..


وی خاطرنشان کرد: خدمات شامل ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی، توزیع رایگان دارو با محوریت طرح واکسیناسیون است و برنامه های تشویقی شامل اهدای لباس های ورزشی، بسته های ماسک و مواد ضد عفونی کننده هم در ررنامه قرار دارد.


 بهرامی در خاتمه عنوان کرد:این طرح همزمان با هفته ناجا از  منطقه جنوب کرمان آغاز شده و این آمادگی را داریم که در هر منطقه استان برگزار کنیم.

کد خبر 1103939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha