جشن پارالمپیک در مدارس استثنایی کردستان برگزار می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: همزمان با روز ملی پارالمپیک، جشن پارالمپیک در مدارس استثنایی استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن تبریک 24 مهرماه روز ملی پارالمپیک به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان اظهارکرد: پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی در مدارس با نیازهای ویژه استان از 18تا 24 مهرماه جاری با شعار تحرک، توانمندی، افتخار آفرینی برگزار خواهد شد.

 


رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه بزرگترین ابزار برای ایجاد نشاط و شادی آفرینی در جامعه، نهادینه‌سازی ورزش برای دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، تصریح کرد: با ورزش می‌توان از جامعه  پیشرفته و سالم برخوردار شد و آثار و برکات آن را در همه ابعاد جسمی وروانی زندگی فردی و بخصوص اجتماعی مشاهده کرد.


رنجبر با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت و گسترش روند بیماری‌ها، خاطر نشان کرد: در راستای اجرای کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش‌آموزان و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ورزش، ایجاد نشاط و شادابی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سعی در همسو شدن با سیاست‌های پارالمپیک و استعدادیابی آنان را داریم.

 


وی افزود: ورزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای اهمیت خاصی است که بدلیل محدودیت توانایی در برخی زمینه‌ها نباید از آن چشم پوشی کرد، چرا که تعدادی از افراد با نیازهای ویژه دارای توانمندهای فرهنگی، هنری و علمی بالاتری نسبت به سایر افراد سالم جامعه می باشند.

 


رنجبر خاطر نشان کرد: برگزاری 23عنوان برنامه در 22 مدرسه با نیازهای ویژه استان( به صورت مجازی) به مناسبت هفته پارالمپیک تأکید کرد: با ورزش می توان بر باورها ونگرش های دانش آموزان با نیازهای ویژه تأثیر گذاشت، تعاملات اجتماعی و سازگاری را در آنان ارتقاء و اعتماد به نفسشان را افزایش داد.

کد خبر 1103945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha