اتلاف انرژی در کشورمان زیبنده نیست/ انتقال آب جدی گرفته شود

وحیدی در معارفه استاندار اصفهان گفت: اتلاف انرژی در کشورمان زیبنده جامعه اسلامی نیست که حجم زیادی انرژی مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «احمد وحیدی«، در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت های استان اصفهان اظهارداشت: این استان ظرفیت های زیاد فرهنگی، اجتماعی، ایثار و شهادت و تولید و صنعت دارد که باید از این فرصت های برا یپیشرفت همین منطقه و کل کشور استفاده شود.

وزیر کشور افزود: فعالیت عالمان و علمای بزرگی در این استان همه از ارزش های این منطقه است و باید حرکت های مهم زیر لوا و چتر توصیه های آنان باشد و همچنین همبستگی و اتحاد بین مردم و آحاد مسئولان وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حرکت توسعه نیازمند وحدت و همدلی است، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن و توصیه های بزرگان دینی جامعه برای پیشرفت به تعاون و همدلی و هبستگی و دوری از تقوا نیاز دارد و استاندار جدید و تیم دولت در این استان با هم افزایی بین رده های مختلف مسئول و نمایندگان مجلس و امام جمعه کارها را پیش ببرند.

وحیدی یادآورشد: چالش های مهم استان را استاندار جدید با عزم و اراده قوی خود با توان اقتصادی رفع و برای آن چاره اندیشی کند و مقامات ملی هم از آن حمایت می کنند.

 

وی با بیان اینکه حرکت توسعه باید متناسب با آمایش سرزمینی باشد، تصریح کرد: توسعه زمانی هدفمند و بدون هزینه است که بر اساس برنامه و چشم انداز و متناسب با اقلیم باشد و این مشکل آب امروز متوجه دیگر استان ها مثل بندعباس مثل اصفهان است.

 

*انتقال آب جدی گرفته شود

 

وزیر کشور یادآورشد: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان باید به صورت جدی دنبال شود و متوقف نشود تا چالش کمبود آب رفع شود اما دعا و درخواست از حضرت حق برای بارش باران لازم است.

 

وی سازگاری با شرایط سخت آبی در کشورمان به دلیل اقلیم خشک را ضروری خواند گفت: رسانه ملی الگوی مصرف آب را برای مردم تبیین کند و متناسب با اقلیم باید توسعه اقتصادی صورت بگیرد.

 

وحیدی، اصفهان را مهمترین منطقه برای توسعه فعالیت های علمی و نوآوری معرفی کرد و افزود: این استان به لحاظ ظرفیت های گسترده علمی و دانشگاهی استحقاق راه اندازی و توسعه هشرک علمی و تحقیقاتی را دارد.

 

وی با اشاره به مصرف بالای انرژی در کشور مثل آب اظهارداشت: اتلاف انرژی در کشورمان زیبنده جامعه اسلامی نیست که حجم زیادی انرژی مصرف می شود که باید طرح و برنامه هایی برای مدیریت مصرف ارائه شود.

 

وزیر کشور از مراکز علمی و دانشگاهی خواست تا نسبت به ارائه راهکار و برنامه برای افزایش بهره وری در مصرف انرژی و آب و افزایش بهره وری اقدام کند.

 

در این مراسم سید رضا مرتضوی به عنوان استاندار اصفهان معرفی و از فعالیت های عباس رضایی در تصدی استانداری اصفهان تقدیر شد.

کد خبر 1103993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha