طلاب و روحانیون جهادی فعال در مقابله با کرونا در قم تجلیل شدند 

 با حضور و سخنرانی مدیر حوزه های علمیه و جمعی از مسئولان استانی، همایش تقدیر و تجلیل از طلاب و روحانیون جهادی فعال در امر مقابله با کرونا در قم برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام دکتر محمدحسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه، عصر دوشنبه طی سخنانی در همایش تجلیل از طلاب جهادی استان قم در امر مقابله با کرونا که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: طلاب جهادی چه در زمینه مقابله با کرونا ، چه نهضت کمک مؤمنانه و چه یاری رسانی به افراد آسیب دیده در بلایایی چون سیل و زلزله، نشان داده اند که خالصانه و با تمام قوا در صحنه حضور دارند و این ها مایه افتخار برای حوزه و روحانیت است که در امر مهم خدمت رسانی و محرومیت زدایی همواره پیشگام بوده است.


وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون جهادی و بسیجی فعال بوده اند و در عرصه های مختلف اعم از حضور در بیمارستان ها و آرمستان ها، تجهیز و تدفین اموات، ضدعفونی معابر و اماکن و خودروها، توزیع بسته های حمایتی و معیشتی ، تولید ماسک و گان و ... منشأ بسیاری از خدمات به جامعه بوده اند.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از چهار سال پیش و عضویت پنج نهاد عالی حوزوی در آن گفت: در قضایای اخیر ما اقدام به تشکیل ده کمیته تخصصی شامل کمیته بیمارستان ها، مشاوره و روانشناسی، پیشگیری از شیوع ویروس، همدلی و مواسات مؤمنانه، تجهیز اموات، تولید محتوای علمی، رسانه، پشتیبانی، بین الملل، شرعی، اقتصادی و سیاسی و دین و سلامت و طب سنتی کردیم، ضمن آن که در همین راستا حدود 14 کتاب علمی در خصوص کرونا از نگاه دین و آموزه های اسلامی تدوین و انتشار یافت.

 

زمانی بیان داشت: در همین جریانات شاهد بودیم که با حضور مخلصانه و متعهدانه طلاب جهادی در امر مقابله با کرونا، مهارت آن ها درابعاد مختلف نیز ارتقا پیدا کرد و آن ها آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و بلایای دیگر و خدمت رسانی به مردم و اقشار ضعیف جامعه را به خوبی پیدا کرده اند.

کد خبر 1104013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha