هر کشوری شفافیت اطلاعات  بیشتری در حوزه های مختلف  داشته باشد موفق تر است

پورابراهیمی شفافیت اقتصادی و اجرایی مانع از تعارض منافع و جلوگیری از رانت و بروز فساد می شود، گفت: هر کشوری که شفافیت اطلاعات اقتصادی و اجرایی در حوزه های مختلف بیشتری داشته باشد موفق تر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شب گذشته (دوشنبه ۱۹ مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره تعارض منافع و راههای برخورد ریشه ای با آن گفت: وقتی فرد تصمیم گیرنده منافع شخص مالی یا اعتباری خود و نزدیکانش را به منافع ملی ترجیح می دهد زمینه بروز فساد و رانت ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه هر کشوری که شفافیت اطلاعات اقتصادی و اجرایی در حوزه های مختلف بیشتری داشته باشد موفق تر است، افزود: باید در قوانین درباره جلوگیری از تعارض منافع و راههای برخورد با آن اصلاحاتی انجام شود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به دو نوع قانون عام و خاص در این باره اشاره کرد و گفت: قانون جدید درباره سازمان حسابرسی و نظارت های مالی در حال جمع بندی در کمیسیون است.
 
 
 
پورابراهیمی با اشاره به اینکه شفافیت اقتصادی و اجرایی مانع از تعارض منافع و جلوگیری از رانت و بروز فساد می شود،‌ گفت: در طرح جدید که به صحن علنی مجلس خواهد آمد امکان نظارت و مدیریت تعارض منافع در نظر گرفته شده است.
کد خبر 1104026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha