هدف از آموزش و پرورش تربیت جوانان و نوجوانان خلاق متدین در تراز گام دوم انقلاب است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: هدف از آموزش و پرورش، تربیت جوانان و نوجوانان خلاق متدین در تراز انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۰ مهرماه گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این گردهمایی، از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان برنامه و چراغ راه معلمان و مربیان، یاد کرد و گفت: هدف از آموزش و پرورش، تربیت جوانان و نوجوانان خلاق متدین در تراز انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب است.


امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که معلمان و مربیان بیانیه گام دوم انقلاب را چندین بار با دقت مطالعه کنند، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب ثمره اندیشه عمیق رهبر معظم انقلاب است و باید وظایفی که در آن بر عهده ما گذاشته شده را عملی کنیم.


وی نقش معلمان و مربیان در آموزش و تربیت دانش‌آموزان، بی بدیل قلمداد کرد و افزود: مشکلات تربیتی می‌تواند فرد را از آموزش محروم کند.


حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: مربیان، عهده‌دار رسالت زمینه‌سازی برای آموزش هستند و معلمان باید در کنار آنان آموزش و تربیت را به پیش ببرند.


امام جمعه جیرفت با اشاره به این که هر معلم یک هنرمند است و باید از هنر در آموزش و تربیت دانش آموزان استفاده کند، عنوان کرد: مربیان پرورشی باید از ظرفیت معلمان بویژه معلمان دروسی نظیر زبان خارجه، فیزیک، شیمی و ریاضی برای تربیت دینی دانش آموزان استفاده‌ کنند.


وی تاکید کرد: انسجام مربیان و معلمان و تحکیم رابطه مدرسه و خانه، زمینه تربیت و آموزش را هموار می‌کند.


حجت الاسلام تارم اضافه کرد: باید روز به روز به توان علمی و تخصصی خود بیافزاییم چرا عصر، عصر سرعت و تکنولوژی است.


امام جمعه جیرفت وضعیت اینترنت جیرفت را نامناسب، برشمرد و ابراز کرد: دانش‌آموزان بسیاری از روستاها باید برای آموزش مجازی به بالای تپه ها و درختان بروند.


وی ادامه داد: کلاس‌های ضمن خدمت، مجلات تخصصی و دوره‌های مهارت افزایی باید در حوزه آموزش و پرورش تقویت شود.


حجت الاسلام تارم تصریح کرد: دانش‌آموزان در این زمان از بسیاری مسائل اطلاع دارند و اشتباه و عدم مطالعه معلمان و مربیان را تشخیص می‌دهند.


امام جمعه جیرفت اظهار کرد: آنچه برای دانش‌آموزان مهم و الگو است، رفتار معلم و مربی است و به گفتار اهمیت کمتری می‌دهند.


وی در خاتمه گفت: رفتار معلمان برای همیشه در ذهن دانش آموزان نقش می‌بندد و موثر است.

کد خبر 1104153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha