عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری دشمن/هیچ ناامنی‌ای را در منطقه راهبردی خلیج فارس برنمی‌تابیم

مختومه کردن پرونده‌های اجرای سازمان ثبت سرعت بگیرد، نشان فداکاری به شهید حمید آگاه تعلق گرفت، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری دشمن، هیچ ناامنی‌ای را در منطقه راهبردی خلیج فارس برنمی‌تابیم برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مختومه کردن پرونده‌های اجرای سازمان ثبت سرعت بگیرد، نشان فداکاری به شهید حمید آگاه تعلق گرفت، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری دشمن، هیچ ناامنی‌ای را در منطقه راهبردی خلیج فارس برنمی‌تابیم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۰ مهر است.

مختومه کردن پرونده‌های اجرای سازمان ثبت سرعت بگیرد

مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت در آیین معارفه «منوچهر عبدی‌پور» به عنوان معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با حضور عبدالحسین رامشی، مدیر کل ثبت استان تهران با اشاره به نتایج و ارزیابی و تشریح اجمالی نقاط ضعف و قوت ادارات مورد بازدید گفت: مسئولان و کارکنانی که در مجموعه سازمان ثبت مشغول خدمت هستند، همچون ثبت استان تهران که با حجم فراوان متقاضیان و انبوه پرونده‌ها روبرو هستند، مسئولیت سنگین و زحمات زیادی بر دوش می‌کشند که جای قدردانی و قدرشناسی دارد.

وی افزود: با توجه به این حجم فعالیت‌ها ، نه تنها یک نیاز بلکه یک ضرورت است تا براساس فرایند معینی، مدیران و کارکنان متعهد، فعال ، توانمند و کارآمد، معرفی و مورد تقدیر و تکریم قرار گیرند و ارتقاء پیدا کنند که البته این امر به نحو جدی‌تر و شایسته‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد کشور در ادامه خواستار سرعت گرفتن مختومه کردن پرونده‌های اجرا بر اساس بخشنامه اخیر، ساماندهی بروز پرونده‌ها و بایگانی‌های ادارات و دوایر اجرا، امحای پرونده‌های مختومه قدیمی مطابق مقررات و با هماهنگی اداره کل، شناسایی و بکارگیری نیروهای متخصص، با تجربه و کارآمد و همچنین تقدیر و تشویق نیروهای دلسوز و فعال را شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، با اشاره به عملکرد ثبت استان تهران گفت: با گستره‌ی وسیع و تراکم انبوه جمعیتی استان تهران که به طبع آن با حجم عظیمی از درخواست‌ها و متقاضیان رو به رو هستیم، به نحوی که عملکرد یک واحدی ثبتی در استان تهران بیش از عملکرد برخی از استان‌هاست.

 وی در معرفی منوچهر عبدی‌پور به عنوان معاون جدید امور اسناد ، وی را فردی صاحب نظر و متخصص و نیرویی توانمند و موثر در امور ثبتی، به خصوص در حوزه اسناد بر شمرد.

 

نشان فداکاری به شهید حمید آگاه تعلق گرفت

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «حمید آگاه» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید حمید آگاه در سال ۱۳۳۷ در شهرستان دره گز از توابع استان خراسان شمالی دیده به جهان گشود. وی به دلیل علاقه وافر به تکاوران نیروی دریایی، در سال ۱۳۵۴ به صف تکاوران دریادل نیروی دریایی پیوست. پس از گذراندن موفقیت‌آمیز دوره‌های تکاوری دریایی، برای دوره‌های تخصصی ویژه دریایی انتخاب و این دوره‌ها را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی از جمله تکاوران عملیات دفاع ۳۴ روزه در خرمشهر بوده و با رشادت و دلیری در برابر نیروهای متجاوز بعثی ایستادگی کرد. حماسه ایستادگی تکاوران دریایی در خرمشهر را شهیدانی چون «حمید آگاه، محمدعلی صفا» و سایر هم‌رزمانشان نغمه‌سرایی کردند. حماسه‌ای که برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

در طرح‌ریزی عملیات مروارید با توجه به اهمیت عملیات و موقعیت سکوهای نفتی دشمن بعثی، بکارگیری تکاوران زبده و باتجربه بسیار احساس بود و با توجه به راهبردهای موجود و سابقه درخشان و توانایی‌های شهید آگاه، وی برای این عملیات خطیر برگزیده شد و با موفقیت مسئولیت‌های محوله را با موفقیت به انجام رساند.

 

عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری دشمن

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) کشور با اعلام این خبر گفت: در اولین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری بر روی سامانه‌های پدافندی با موفقیت تمرین شد.

وی افزود: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، یگان‌های شرکت‌کننده از نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مختلف جنگ الکترونیک و جنگ سایبری را به منظور مقابله با تهاجم الکترونیک تمرین کردند.

امیر سرتیپ رحیم زاده با اشاره به استفاده هماهنگ و پرقدرت از سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک در این رزمایش، ادامه داد: در این مرحله از رزمایش، با ایجاد اخلال الکترونیک بر روی رادارها و سامانه‌های کشف و شناسایی پدافند هوایی به وسیله پهپادهای اخلالگر، پایداری و قابلیت بقا و تداوم عملیات رادارها بعنوان یکی از اجزای اصلی پدافند هوایی در محیط آلوده به جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) کشور با بیان اینکه کشف و شناسایی اهداف و پایش منطقه رزمایش توسط سامانه‌های کشف و رادارهای پدافند هوایی کشور در محیط جنگ الکترونیک در این مرحله از رزمایش با موفقیت انجام شد، تصریح کرد: همچنین عملیات اخلال الکترونیک بر روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله‌ور و به دست گرفتن کنترل این پهپادها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از دیگر تمرینات صورت گرفته در این مرحله از رزمایش بود که با موفقیت انجام شد.

 

هیچ ناامنی‌ای را در منطقه راهبردی خلیج فارس برنمی‌تابیم

دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت حماسه شهدای ۱۶ مهر و روز نیروی دریایی سپاه با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی به میزبانی نیروی دریایی سپاه برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان اظهار داشت: جمهوری اسلامی بعد از ۴۳ سال محاصره اقتصادی و تحریم های ظالمانه محکم ایستاده است. دریادار تنگسیری با برشمردن برخی از رویارویی های انقلاب اسلامی با استکبار جهانی گفت: نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس ۶ عملیات موفق برابر آمریکای متجاوز انجام داده است که در این عملیات ها، هیمنه قدرت پوشالی آمریکا در خلیج فارس شکسته شده است، چون راه ما راه حق بود و به خدا توکل کردیم، پیروز شدیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما هیچگاه در خلیج فارس شروع کننده جنگ نبودیم. با اینکه آمریکایی ها نفتکش ها، سکوها و پایانه های نفتی ما را هدف قرار می دادند ما خویشتن داری کردیم، بعد از این همه خسارتی که آنها به ما وارد کردند، ما وارد جنگ  یک و نیم ساله با آمریکایی ها شدیم و ۶ سیلی محکم و عبرت آموز به آنها زدیم.

سردار تنگسیری گفت: شهید مهدوی و همرزمانش در یک حماسه بزرگ، مستقیم و نابرابر هیمنه قدرت پوشالی آمریکای جنایتکار را خُرد کردند و نقطه عطفی را در تاریخ مبارزات ملت ایران در مقابل استکبار جهانی رقم زدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به راهبرد امنیت، صلح،‌ صفا و آرامش در خلیج فارس گفت: ما هیچ ناامنی و درگیری را در این منطقه راهبردی برنمی تابیم، خلیج فارس خانه ما و کشورهای همسایه ما است. امریکایی ها در خلیج فارس جایی ندارند. زیرا هرجایی که حضور یافتند ناامنی را با خود آوردند.

دریادار تنگسیری تصریح کرد:حضور نامشروع رژیم جعلی اشغالگر قدس،  امنیت این منطقه راهبردی را مختل می کند و هزینه سنگینی را بر آن تحمیل خواهد کرد. زیبنده کشورهای مسلمان منطقه نیست که یکی از جنایتکارترین رژیم ها که قبله اول مسلمین را اشغال کرده است در این منطقه حساس حضور پیدا کند.

 

کمیسیون بودجه گزارش تفریغ ۹۹ را بررسی و به مجلس گزارش دهد

محمدباقر قالیباف در ادامه جلسه  علنی امروز سه شنبه (۲۰مهر)مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه ۹۹ ضمن تقدیر و تشکر از رئیس دیوان محاسبات، دادستان، مستشاران و همه کارشناسان و مدیران استانی و مرکزی دیوان محاسبات گفت: براساس ماده 219 آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی فرصت دارد گزارش تفریغ بودجه سال 99 را ظرف مدت 3 ماه آینده بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی بدهد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته این گزارش به کمیسیون های فرعی نیز در بخش های مرتبط ارجاع داده خواهد شد و آنها نیز یک ماه فرصت دارند که آن را بررسی و گزارش خود را به کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی بدهند، بنابراین این گزارش از امروز به مدت 3 ماه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش نهایی در صحن قرائت خواهد شد.

 

دست آشکار آمریکا و صهیونیسم در حادثه کشتار مسلمانان در مسجد قندوز

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد حادثه انفجار در مسجد قندوز افغانستان و کشتار مسلمانان در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: از همان ابتدای شکل گیری القاعده و گروه های تروریستی که بعدها تحت عنوان عمارت اسلامی داعش در عراق و سوریه شکل گرفت، آمریکا و سازمان های جاسوسی آمریکا به دنبال آن بودند که کشور افغانستان را در مقابل کشور ایران از نظر عقیدتی که شیعیان هستند، آماده کنند برای جنگ فرقه ای، به همین خاطر عربستان و پاکستان با تفکر وهابیت تمام تلاش خود را کردند تا بر اساس سناریوی صهیونیستی که اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی را در دستور کار دارد، این اقدامات را گسترش دهند و یک حکومت عمارت اسلامی را شکل دهند.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: در سوریه و عراق این اقدامات با شکست مواجه شد و آمریکایی ها گروه های تروریستی داعش را به مناطق افغانستان منتقل کردند و از این گروه ها به عنوان ابزار فشار بر روی طالبان و جمهوری اسلامی استفاده می کنند زیرا تروریسم ابزاری برای استکبار جهانی است و به همین خاطر این گروه تروریستی بنا بر این ندارد که در یک آرامش قرار بگیرد به دلیل آنکه از سوی صهیونیست ها و آمریکایی ها پشتیبانی می شود و هم به دنبال شیعه کشی در جهان است زیرا مقاومت در مقابل آمریکا و صهیونیسم با تمرکز بر هسته مرکزی آن یعنی شیعیان است، به همین دلیل این گروه های تروریستی را به بخشی از افغانستان، یمن و منطقه حزرالموت منتقل کردند.

 

وی افزود: بخشی از این گروه های تروریستی در شمال سوریه و عراق گسترش یافته اند و بخشی نیز به آذربایجان و مناطق مختلف قره باغ منتقل شدند. به نظر می رسد این سناریو توسط آمریکایی ها مدیریت می شود و طالبان هم چه بخواهد و چه نخواهد به لحاظ پیوستگی از نظر تفکر به عنوان تفکر وهابیت و سلفی گری و گروه های وابسته به گروه القاعده شناخته می شود و ممکن است تا مدتی اقدامات نظامی امنیتی بر علیه داعش را نیز انجام بدهد.

 

کنعانی مقدم ادامه داد: اما نفوذی که گروه های داعشی در جریان طالبان دارند از طریق القاعده است و مانع از فعالیت دولت حاکم خواهد شد. 

 

وی گفت: به همین دلیل هر از چند گاهی دست به جنایتی می زنند و نماز جمعه قندوز هم که شیعیان در آن حضور داشتند به خاک و خون کشیدند تا ابراز خودنمایی در برابر طالبان و ایران داشته باشند که هنوز داعش زنده است.

 

 

 

کد خبر 1104168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha