سامانه هوشمندسازی «مهار بحران» راه اندازی می شود

رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: به زودی سامانه هوشمندسازی مهار بحران راه اندازی می شود که در حواث کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «علی رجبی» امروز سه شنبه (20 مهر) در رزمایش بزرگ آمادگی در برابر بحران سیلاب منطقه شمال شرق که در شیروان برگزار شد، اظهارداشت: همکاران‌ در این مانور تمرین و تجربه های خوبی را کسب می کنند همانطور که در شرایط سخت تابستان امسال، بحران مدیریت شد، می شود این مانور را در سایر دستگاه ها به اشتراک گذاشت.

 

رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو با اشاره به اینکه این مانور بیستمین و سخت ترین مانور نسبت به قبل است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری مانور بار تمرینی و آموزشی است که علاوه بر آشنایی و تعامل نیروها گزارشات و تحلیل های منطقه در اختیار ما قرار گیرد.

 

رجبی با بیان اینکه این استان در بحث آب و برق فعالیت های خوبی داشته است، اضافه کرد: در حوادث و بحران ها رسانه ها اوج می گیرند و گاها اخبار نادرست اطلاع رسانی می شود که ترس و نگرانی مردم را بیشتر می کند که با تشکیل کمیته اطلاع رسانی در این مواقع می توان اطلاعات درست در اختیار مردم قرار داد.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان شمالی هم گفت: این استان به لحاظ اقلیمی بلاخیز است و بلایای متعددی حادث می شود که در حوزه مدیریت بحران باید آمادگی ۱۰۰ درصد باشد که کشور به لحاظ امکانات با بسیاری از کشورهای توسعه یافته فاصله دارد.

 

«طاهر رستمی» اظهارداشت: هنگام وقوع حوادث در خیلی از کشورهای توسعه یافته سه روز نخست شاهد امدادرسانی نیستیم ولی این استان پیشگام است و در ساعات اولیه امداد رسانی و اسکان صورت می گیرد که همگرایی و آمادگی هایی وجود دارد ولی آمادگی برای هر شرایطی باید پیش از این باشد و مقدورات را داشته باشیم و محدودیت ها را رفع کنیم تا نواقص رفع شود.

 

 

کد خبر 1104182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha