جنوب کرمان رتبه نخست واکسیناسیون کرونا در استان کرمان

اصغر مکارم گفت: تاکنون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به لحاظ واکسیناسیون در سطح استان، اولین دانشگاه است.

«اصغر مکارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن ابراز خرسندی، گفت: خوشحال هستیم که اکنون اوضاع بیماری کرونا بعد از ماه ها طغیان، تقریبا به حد پایینی رسیده است.



 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: خوشبختانه در حال حاضر  آمار بستری های کل استان روزانه به یک عدد ۲ رقمی رسیده است.

وی بیان کرد: موارد سرپایی نیز به همین نسبت کاهش پیدا کرده است اما همچنان احساس خطر می کنیم چرا که شرایط فعلی، شرایط کاملا پایداری نیست.

مکارم اظهار کرد: این شرایط می تواند به وسیله هر تغییری که در شیوه زندگی مردم اتفاق بیفتد، باز هم دچار گرفتاری می شویم.

این مقام مسئول ادامه داد: در راس این موارد، همچنان عادی انگاری نسبت به کرونا در جامعه وجود دارد چرا که اگر باور کنیم کرونا تمام شده و مشکی نیست کم کم، استفاده از ماسک و رعایت دیگر نکات بهداشتی کنار گذاشته می شود.


وی عنوان کرد: زیرا راه حل اولیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.


مکارم ضمن توصیه به جنوب کرمانی ها، تاکید کرد: علی رغم این که اکنون از لحاظ آمار ابتلا به کرونا در شرایط مطلوبی به سر می بریم اما باید بدانیم که شرایط فعلی، متغیری است و می تواند تبدیل به موج بعدی شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: برای جلوگیری از آغاز موج جدید کرونا مردم باید همچنان رعایت نکات بهداشتی را مدنظر داشته باشند و ما نیز به عنوان متولیان امر بهداشت و درمان باید نسبت به رعایت این نکات حساس باشیم.


وی ابراز کرد: در حال حاضر با کاهش موارد بستری کرونا، فشار کار کادر درمان کمتر شده است اما این بدان معنا نیست که ویروس وجود ندارد بلکه ممکن است انتقال ویروس مجدد آغاز شده و تبدیل به یک معضل شود.


مکارم راه حل دوم مبارزه با کرونا را واکسیناسیون برشمرد و عنوان کرد: واکسیناسیون گرچه بیماری را ریشه کن نمی کند اما بر کاهش شدت بیماری تاثیرگذار است چرا که این مهم به اثبات رسیده است.


این مقام مسئول اضافه کرد: به طور متوسط واکسیناسیون می تواند مرگ و میر ناشی از کرونا را به میزان ۱۱ برابر کاهش دهد.


وی اظهار کرد: نوع واکسن گرچه تاثیر جزئی در مواجه با کرونا دارد اما حائز اهمیت نیست و هر واکسنی که مورد تایید حوزه سلامت قرار گرفته و در دسترس قرار دارد باید مردم تزریق کنند.


مکارم بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا از طریق واکسیناسیون سطح ایمنی مردم را نسبت به این ویروس منحوس افزایش دهیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: تاکنون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به لحاظ واکسیناسیون در سطح استان، اولین دانشگاه است.


وی ادامه داد: اکنون در شهرستان های قلعه گنج و منوجان ۷۴ درصد جمعیت هدف تحت پوشش واکسیناسیون بر علیه کرونا قرار گرفته و در سایر شهرستان ها به طور متوسط قریب ۷۰ درصد جمعیت هدف، پوشش قرار گرفته اند.


مکارم ابراز کرد: خوشبختانه جمعیت بین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز که در هفته های اخیر به گروه های هدف افزوده شد، نزدیک به ۷۰ درصد واکسینه شده اند.


این مقام مسئول آمار واکسیناسیون را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش کنیم ۱۰۰ درصد افراد واجد شرایط واکسینه شوند.


وی عنوان کرد: وزارت بهداشت برای همکاران حوزه بهداشت و درمان، دوز سوم نیز اعلام کرده اند، قطعا تزریق این دوز همچون ۲ دوز قبل تاثیرگذار خواهد بود.


مکارم در خاتمه تاکید کرد: اکنون سیاست های دولت به سمتی می رود که برخی از خدمات عمومی را منوط به واکسیناسیون می کند که این امر بسیار خوب است.

کد خبر 1104191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha