برگزاری یادواره شهدای دانش آموزان عشایر ابزاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری یادواره‌ شهدای دانش آموزان عشایر یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مختار اندرخور» امروز در دیدار با رئیس سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: باید از شهامت ها و ایثارگری های شهدا درس بگیریم.

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: توجه به مسائل اعتقادی کم رنگ شده، به گونه ای که بسیاری از جوانان از نماز روی برگردانده اند.

 

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش و سپاه عشایر این است که اوقات فراغت دانش آموزان را به سمت و سوی برنامه های اعتقادی همچون حلقه صالحان ببریم.

 

اندرخور عنوان کرد: نهادهای انقلابی با استقرار دولت مردمی و انقلابی پای کار بیایند و با هماهنگی هم مانع از کم رنگ شدن اعتقادات شویم.

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنا در آموزش و پرورش عشایر استان بر پرورش و آموزش است و به مربیان پرورشی و مشاوران این اداره تاکید شده که حتی بیشتر از بحث آموزش به پرورش دانش آموزان توجه شود.

 

شایان ذکر است، کم سن و سال ترین شهید کهگیلویه و بویراحمد شهید علی پور فرزند عشایر این استان حدود ۱۱ و نیم ساله بوده است.

 

جمعیت عشایری کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰۰ هزار نفر است که ۶۰ هزار نفر از آن ها بسیجی فعال و یا عادی هستند.

 

جمعیت عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره ، ۱۸۱ طایفه و بیش از هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

 

این جامعه گرچه کمتر از ۱۲ درصد جمعیت استان را شامل می شوند، اما با داشتن یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین، افزون بر ۳۵ درصد صنایع ‌دستی شامل ۱۰ هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کنند.

کد خبر 1104361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha