۱۹ عنوان برنامه مهدویت در خراسان جنوبی در حال اجرا است

حجت الاسلام کمیلی از اجرای ۱۹ عنوان برنامه مهدویت در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «حسین کمیلی» امروز (۲۱ مهر) در دیدار دست اندرکاران بنیاد مهدویت استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: بنیاد مهدویت در سال ۱۳۷۹ با موافقت رهبر معظم انقلاب و پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی تأسیس شد و در سال ۱۳۸۰ نیز مرکز تخصصی امامت و مهدویت با مجور شورای عالی حوزه علمیه قم تأسیس شد.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث آموزش ۴۴۲ نفر در سطح سه و چهار از مرکز تخصصی مهدویت فارغ التحصیل شدند، افزود: بیش از ۲۶۰ عنوان کتاب تخصصی در عرصه مهدویت منتشر شده و مجله ها و فصلنامه های علمی و تخصصی در حال انتشار است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۹ برنامه در بنیاد مهدویت استان خراسان جنوبی در دست اجرا است، تصریح کرد: اعزام مبلغ به روستاهای عشایری و تلفیقی، دیوارنویسی معارف مهدویت، برگزاری مسابقات، تبلیغ در فضای مجازی و حقیقی، راه اندازی کانال مجازی چشم به راه و تجهیز کتابخانه ها به کتب مهدوی از جمله این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام کمیلی از برگزاری دوره های آموزشی مجازی معارف مهدویت در ادارات و دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: همچنین انتشار فراخوان دوره تربیت مربی مهدویت،برگزاری دوره های سواد رسانه و تفسیر برای طلاب علوم دینی، ایجاد دفتر نمایندگی مهدودیت در چهار شهرستان، برگزاری جلسات ماهانه با فعالان مهدوی، اعزام مبلغ و انعقاد تفاهم نامه با هفت دستگاه اجرایی، برگزاری جشنواره های مختلف از دیگر برنامه های بنیاد مهدویت استان است.

 

وی با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در نهم ماه ربیع الاول، ادامه داد: در این راستا می طلبد همه دستگاه های فرهنگی برای اجرای برنامه های مختلف وارد میدان شوند و برای حضرت مهدی (عج) وقت بگذاریم و ایشان را یاری کنیم.

 

 

کد خبر 1104460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha