۱۰۰ شهرستان در سطح کشور فاقد پزشکی قانونی است

مسجدی گفت: اکنون ۴۶۰ مرکز پزشکی قانونی در کشور به مردم خدمت می‌کنند در حالیکه ۱۰۰ شهرستان با وجود داشتن مرکز قضایی، پزشکی قانونی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس مسجدی آرانی» امروز (۲۱ مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: روح انقلاب اسلامی اجرای عدالت و رفع تبعیض ها و ارتقای معنوی مردم است.

 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه قوه قضاییه یکی از دستگاه های بسیار نقش آفرین در اجرای عدالت است، گفت: پزشکی قانون جزیی از دستگاه قضایی است که در اجرای عدالت به قاضی کمک می کند و با نظرات تخصصی و کارشناسی خود در اجرای عدالت تأثیرگذار است.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته  از حدود ۶ میلیون پرونده قضایی تشکیل شده بیش از ۲ میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

 

مسجدی بیان کرد: تنوع کار پزشکی قانونی بسیار بالا بوده و بیش از ۴۰ نوع معاینه شامل نزاع، تصادفات، حوادث کار، بیماریهای شغلی و بررسی گواهی استعلاجی، بررسی گواهی رشد، بررسی سلامت و گواهی عقلی، قصور پزشکی، سقط جنین و ... را انجام می دهد.

 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۶۰ مرکز پزشکی قانونی در کشور به مردم خدمت می‌کنند، گفت: هم اکنون ۱۰۰ شهرستان با وجود داشتن مرکز قضایی، پزشکی قانونی ندارند و اهالی این شهرها ناچارند برای دریافت خدمات پزشکی قانونی حداقل ۸۰ کیلومتر تا رسیدن به اولین مرکز پزشکی قانونی طی کنند.

 

وی با اشاره به رونمایی از دو محصول دانش بنیان کیت تعیین هویت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، اظهار کرد: تولید این دو محصول با همت نخبگان و دانشمندان جوانمان و البته کار و تلاش گروهی و جمعی بود که توانست پزشکی قانونی را در تأمین این دو محصول از کشورهای بیگانه بی نیاز کند.

 

 

کد خبر 1104482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha