پولهای خرد مردم، زمینه ساز وقف های گسترده است

سلیمی با بیان اینکه بسیاری از افراد علاقه مند به وقف هستند اما با شرایط آن آشنا نیستند؛ گفت: وقف را نباید به شکل سنگین برای مردم در نظر گرفت و با توجه به شرایط جامعه باید به گونه ای مدیریت صورت گیرد تا با استفاده از پولهای خرد مردم وقف اتفاق بیفتد.

«فاطمه سلیمی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، در خصوص اهمیت وقف بیان کرد: وقف زمینه های مختلفی چون موضوع سلامت، علمی، فرهنگی، محیط زیست، مذهبی و ... می تواند صورت گیرد و در حوزه مدیریت شهری وقف سبز یکی از مواردی است که مدیریت شهری با همکاری اداره اوقاف می تواند انجام دهد .

 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه موضوع وقف به دلیل اهمیت آن در جامعه باید گسترش پیدا کند؛ گفت: برای این منظور اوقاف با همکاری و با استفاده از ظرفیت مدیریت شهری می تواند از ظرفیت آرامستان های مشهد، مترو، اتوبوسرانی، تاکسی رانی، فرهنگسرها، سالن های ورزشی، آمفی تئاترها و ...  استفاده نماید و دفاتری برای مشاوره و راهنمایی مردم در حوزه وقف ایجاد نماید.

 

وی با اشاره به حدیثی در مورد درختکاری به عنوان صدقه جاریه؛ تصریح کرد: وقف در زمینه کاشت درخت و درختکاری برای جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و بهره مندی مردم و نیازمندان از میوه آن یکی از موضوعاتی است که مدیریت شهری باید به آن توجه نماید و در این زمینه مردم را تشویق به وقف نماید.

 

سلیمی با بیان اینکه فرهنگ وقف سنت دیرینه ای در بین ما ایرانیان است؛ گفت: بسیاری از افراد دوست دارند وقف داشته باشند اما با شرایط آن آشنا نیستند؛ همچنین وقف را نباید به شکل سنگین برای مردم در نظر گرفت و با توجه به شرایط جامعه برای گسترش وقف باید به گونه ای مدیریت کنیم تا با استفاده از پولهای خرد مردم وقف اتفاق بیفتد.

 

وی وقف مشارکتی موقوفه مهر فاطمی را یکی از اقدمات بسیار خوب اوقاف دانست و افزود: در موقوفه مهر فاطمی همه مردم حتی افرادی که از نظر سطح درآمدی پایین بودند توانستند سهمی در این موقوفه داشته باشند  و با پولهای خرد مردم نیز چنین موقوفه ای ساخته شود.

 

کد خبر 1104490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha