تلاش برای بهبود حوزه اشتغال در دوران پساکرونا/ برنامه ریزی برای ایجاد ۳۰ هزار شغل در گلستان

مازندرانی به آسیب ناشی از کرونا به حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر و کارگاه آسیب دیده از کرونا در گلستان از تسهیلات حمایتی اشتغال بهره مند شدند.

«سعید مازندرانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سهمیه اشتغال کشور در سال گذشته یک میلیون شغل بود که از این میزان 30 هزار نفر شغل به استان گلستان اختصاص داشت.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: امسال نیز برای ایجاد 30 هزار شغل در استان گلستان برنامه ریزی شده و به دستگاه های اجرایی اعلام کردیم.

 

وی با بیان اینکه تا اواخر شهریور ماه جاری 8 هزار و 500 شغل در استان گلستان محقق شد، بیان کرد: نرخ بیکاری در سه ماهه فصل بهار 7.4 درصد و در فصل تابستان 8.5 درصد اعلام شده که می توان گفت نرخ بیکاری در فصل تابستان نسبت به فصل بهار یک درصد افزایش یافته است.

 

مازندرانی با بیان اینکه ایجاد این تعداد شغل در حالی است که هنوز روند پرداخت بسیاری از تسهیلات آغاز نشده است، بیان کرد: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از مهر ماه جاری آغاز می شود که نزدیک به 47 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان اعطاء خواهد شد و به واسطه آن برای سه هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: تسهیلات مربوط به بند الف تبصره 18، 32 هزار میلیارد تومان در کل کشور است که هنوز سهم استان گلستان ابلاغ نشده و با تخصیص آن برای حدود هشت هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید بخش خصوصی را بیش از پیش فعال کنیم، تأکید کرد: شیوع کرونا به حوزه اشتغال آسیب زیادی وارد کرده و روند ایجاد اشتغال را در استان گلستان کند کرده است.

 

مازندرانی یادآور شد: در سال گذشته 19 هزار و 600 نفر به دلیل آسیب ناشی از کرونا بیمه بیکاری دریافت کردند  که خوشبختانه این افراد امسال به محل کار خود بازگشتند و تثبیت اشتغال صورت گرفته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای جبران خسارت ناشی از شیوع این ویروس منحوس تاکنون 12 هزار نفر و کارگاه در گلستان از تسهیلات حمایتی اشتغال بهره مند شدند و در کنار این مهم ایجاد 8 هزار و 500 شغل نیز در جبران آسیب های ناشی از کرونا اثرگذار بوده است.

 

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 25 هزار شغل در استان گلستان ایجاد شود.

 

کد خبر 1104518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha