اهدای ۱۵۲ قلم تجهیزات پزشکی به حوزه درمان کردستان

در آئین رونمایی از مشارکت بانک مهر ایران در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا ۱۵۲ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در این آئین ضمن قدردانی از ایثار و فداکاری‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در اپیدمی کرونا اظهار کرد: تلاش بخش‌های مختلف به ویژه مدافعان سلامت، حمایت خیران، همراهی بانک‌ها و مردم برای مقابله با این بیماری از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون،  قابل تقدیر بوده و هیچگاه فراموش نخواهد شد.

 

رستمی در ادامه، خدمت به جامعه بشریت را عبادتی بزرگ و قدم گذاشتن در این مسیر را موهبتی الهی عنوان کرد و گفت: روزهای سختی را به واسطه شیوع کرونا سپری کردیم اما قدرت ایمان، یکدلی و همکاری اقشار مختلف در حمایت از کادر درمان در راستای خدمت رسانی به مردم در مقابله با این بیماری ستودنی و قابل تحسین است.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان در این مراسم با اشاره به اهدای دومین مرحله از اقلام پزشکی به دانشگاه در راستای مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: با رویکرد مدیران این شعب، بانک مذکور در حوزه مسئولیت‌های  اجتماعی از قبیل ساخت مدرسه، خانه بهداشت و پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، خرید وسایل آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم و تسهیلات ازدواج فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است.

 

حسام الدین اسعدی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه  مهر ایران در کردستان ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه کرده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است افزود: این اقلام شامل ۱۳ کپسول اکسیژن و متعلقات، ۵۶ دستگاه تب سنج لیزری، ۶۴ دستگاه پالس اکسی متر، ۱۵ دستگاه بارکد خوان و ۴ دستگاه ترالی اورژانس است.

 

وی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقدامات خود را تا قطع زنجیره کرونا ادامه خواهد داد افزود: امید است با این اقدامات همگام با  پیشگامان عرصه سلامت در خدمت رسانی به مردم سهیم باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه هدایایی از سوی این شعب به ۱۵ نفر از پرستاران سه بیمارستان سنندج در (کوثر، توحید و بعثت) و تعدادی از  بسیجیان همیار در طرح شهید سلیمانی اختصاص یافته است که به آنان تقدیم می‌شود، از اختصاص تسهیلات قرض الحسنه برای کادر درمان استان خبر داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خداپسندانه بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: در شرایط سخت اپیدمی کرونا در چند ماه اخیر، حمایت نهادهای مختلف از جمله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی را، ارج می‌نهیم.

 

دکتر رضاعی با بیان اینکه رویکرد بانک مهر ایران در خصوص اهدای اقلام و تجهیزات پزشکی و تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل دانشگاه بسیار قابل تحسین است افزود: با توجه به فشار کاری مضاعف و تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل، اختصاص این تسهیلات به دو بخش بهداشت و درمان استان با توجه به اینکه هر دو حوزه در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت دارند، اقدامی مطلوب و به حق است.

 

وی بهترین راه مبارزه با بیماری کرونا را داشتن مسئولیت‌های فردی و اجتماعی برشمرد و گفت: مسئولیت‌های اجتماعی نیز در ابعاد وسیع‌تر در کل جامعه با مشارکت‌های اجتماعی میسر و اعمال می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از مدیر شعب استان و مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: اقلام و تجهیزات پزشکی اهدائی توسط بانک مذکور پس از نیازسنجی به مراکز در بیمارستان‌های استان ارسال و توزیع خواهد شد.

 

دکتر رضاعی با بیان اینکه شریان اقتصادی هر جامعه به پویایی و فعال بودن بانک‌های آن جامعه بستگی دارد، تصریح کرد: امید است این همکاری، همدلی و هماهنگی با حوزه سلامت استان همچنان استمرار داشته باشد.

 

در پایان این مراسم اقلام مورد اشاره به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان تحویل داده شد.

کد خبر 1104528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha