۱۴۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد خوزستان در زلزله اندیکا آسیب دیدند

فروتن با بیان اینکه در زلزله اخیر شهرستان اندیکا بخش چلو یک هزار و ۴۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد خوزستان آسیب دیدند گفت: کمیته امداد نسبت به پوشش موضوعات آسیب‌دیده حوزه مددجویی و افراد آسیب‌دیده کم‌برخوردار اقدامات ویژه انجام خواهد داد.

«مصطفی فروتن» نیز حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در زلزله اخیر شهرستان اندیکا بخش چلو یک هزار و ۴۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد خوزستان آسیب دیدند.

 

مدیر دبیرخانه تشکل‌های جهادی کمیته امداد کشور افزود: کمیته امداد نسبت به پوشش موضوعات آسیب‌دیده حوزه مددجویی و افراد آسیب‌دیده کم‌برخوردار اقدامات ویژه انجام خواهد داد و در حوزه‌های مسکن‌، معیشت و  تجهیزات گرمایشی با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما خدمات رسانی می‌کند.

 

«ناجی عبیاوی» نیز در این بازدید، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز عنوان کرد: از نخستین ساعات وقوع زلزله در چند روز گذشته در شهرستان اندیکا در خوزستان تیم‌های امدادی و مدیران و نیرو‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) به منطقه اعزام و اقدامات حمایتی از آسیب‌دیدگان آغاز شد.

 

قائم مقام کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: در مناطق زلزله زده اندیکا خانوارهایی تحت حمایت کمیته امداد هستند که خدمات‌ رسانی به این خانواده‌ها آغاز شده و در حوزه‌های مختلف معیشت، تهیه بسته‌های غذایی و نوشت افزار دانش آموزان اعتبار اختصاص داده شده است.

 

وی اضافه کرد: کار امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان از لحظات ابتدایی وقوع زلزله در منطقه توسط تیم‌های مختلف نهادهای امدادرسان و سپاه بسیج آغاز شده که با اولویت‌بندی مناطق و توجه ویژه به آغاز فصل سرما، در منطقه کار امداد‌رسانی سرعت گرفته است.

 

عبیاوی در بررسی وضعیت زلزله‌زدگان مددجو در اندیکا با اشاره به زلزله و تخریب در روستاهای این منطقه اذعان کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه خدمات گوناگون امدادی، معیشتی و غذایی به زلزله‌زدگان ارائه شد و این خدمات همچنان ادامه دارد.

 

وی ابراز کرد: بعد از حادثه زلزله در اندیکا در راستای وظایف ذاتی و رسالت کمیته امداد، برای ارزیابی و امداد رسانی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در منطقه حاضر شدیم و در حوزه تعمیرات و تهیه وسایل گرمایشی و سایر ملزومات در کنار مردم خواهیم بود.

 

قائم مقام کمیته امداد خوزستان یاد آور شد: اعتبار ویژه‌ای برای کمیته امداد شهرستان اندیکا در حوزه تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده و همچنین دانش آموزانی که تحصیل می‌کنند در نظر گرفته شده که در حال آماده سازی جهت توزیع است.

 

کد خبر 1104561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha