۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد که از این تعداد ۱۱ مورد صدور و ۱۳ مورد نیز تمدید بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «مهناز همتی» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: در سال جاری ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد که از این تعداد ۱۱ مورد صدور و ۱۳ مورد نیز تمدید بوده است.

 

وی یادآور شد: در این مدت( شش ماهه اول سال) افزون بر ۲۵۰ بازرسی از واحدهای تولیدی خدماتی به منظور کنترل فرآیند تولید و انطباق آن با استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است.

 

همتی گفت: ۳۰۰ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی، ۲۵۸ مورد بازرسی از واحدهای فنی، و یک هزار و ۲۰۸ مورد نیز بازرسی از مراکز عرضه در سطح استان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

 

 مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۴۵ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.             

همتی تاکید کرد: همچنین در طی این مدت تعداد ۶۴۳ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

 

وی ابراز کرد: امسال تعداد ۵۳۰ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

 

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی از ۲۸ واحد صنفی استان در سال جاری برچسب انرژی ۳۸ قلم وسیله خانگی بررسی شد و در این بازرسی ها ۳۷ مورد مطابقت برچسب با استاندارد و یک مورد جعل رتبه انرژی ثبت شده است.

کد خبر 1104591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha