فارس در حوزه باغبانی و آبخیزداری در کشور صاحب نام است

ساداتی نژاد گفت: ۱۲ درصد امنیت غذایی کشور در اختیار استان فارس بوده و فارس قطب باغبانی کشور به شمار می رود و در حوزه آبخیزداری در کشور صاحب نام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رضا ساداتی نژاد»، امروز (چهارشنبه 21 مهر) در سفر خود به شیراز در جمع خبرنگاران گفت: 12 درصد امنیت غذایی کشور در اختیار استان فارس بوده و فارس قطب باغبانی کشور به شمار می رود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: شرایط حوزه کشاورزی و منابع طبیعی مسائل، مشکلات و ظرفیت های موجود فارس مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از ظرفیت نمایندگان خوب و اثرگذار فارس برای رفع آنها تلاش خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای رفع برخی از مسائل استان فارس در سال جاری تلاش می کند و امیدواریم دولت و مجلس شرایط اعتباراتی مطلوبی برایمان فراهم کنند.

ساداتی نژاد با اشاره به باغ های دیم بیان کرد: فارس در این حوزه جای کار زیادی دارد و ظرفیت فارس نیز در خصوص گلخانه ها مطلوب بوده و موجب رفع مشکلات کم آبی در کشاورزی می شود که باید مورد توجه بیشتر باشد.

وی تاکید کرد: استان فارس در حوزه آبخیزداری در کشور صاحب نام است و تقویت منابع آب زیرزمینی این استان را باید در دستور کار بگذاریم.

خاطر نشان می شود، وزیر جهاد کشاورزی پیش از هفتمین سفر استانی رئیس جمهور، امروز وارد فرودگاه «شهید دستغیب» شیراز شد و توسط «احمد طمراسی»، رئیس جهاد کشاورزی فارس مورد استقبال قرار گرفت و در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان های خفر، جهرم، زرین دشت، داراب، فسا و سروستان عزیمت می کند و دیدار با مردم، بازدید از طرح ها و شرکت در جلسه شورای اداری از جمله برنامه ها سفر وی است.

کد خبر 1104633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha