مراسم نکوداشت احرامپور با حضور مسئولان استانی برگزار شد

مراسم نکوداشت کاظم احرامپور شاعر آیینی یزد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم تجلیل از شاعر آیینی یزد، کاظم احرامیان پور با حضور جمعی از مسئولان استانی و مسئولان هیات های مذهبی استان در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

محمود الهام‌بخش، عضو هیات علمی دانشگاه و استاد ادبیات با اشاره به حوزه ادبی در استان و شهر یزد گفت: یزد در حوزه شعر و ادبیات دارای ویژگی خاصی است که در ضرب المثل‌های خود نیز از آن یاد می‌کند بدین معنا که برای آثار خود اعمال سلیقه را بسیار مهم و موثر می‌دانند.

وی افزود: شاعران سعی دارند تا سلیقه به بهترین صورت در اشعارشان شکل گیرد و این که می‌بینیم شعر ما در سطح کشور زبانزد است به دلیل همین اعمال سلیقه‌ها است.

الهام‌بخش گفت: ما در گذشته شاهد حضور اقشار مختلف در انجمن‌های ادبی و شعرگویی بوده‌ایم که نمونه آن را شاعری علمای شهر و ائمه جمعه استان می‌بینیم.

وی بیان کرد: فعالیت انجمن‌های ادبی به عنوان ویژگی دیگری از حوزه ادبیات شاعران یزد است که کهن انجمن ایران نیز مربوط به این استان به نام کتابخانه وزیری است که این نشان از توجه به شعر و شاعری است.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد همچنین با اشاره به توجه ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان به شعرخوانی و شاعری ادامه داد: در این استان دانش آموزان و دانشجویان در دوره‌های مختلف به انجمن‌های ادبی می‌رفتند و در آنجا حضور پیدا می‌کردند که این نشان از توجه اقشار مختلف مردم به شعر و شاعری است.

الهام‌بخش بیان کرد: شعر علمایی، انجمنی و دانش آموزی امروز رشد کرده و می‌پذیریم که استعداد شعری در استان خفته است و خفه نمی‌شود و با پرورش این امر دنبال شده و احیا می‌شود.

وی افزود: شاعر باید نخاع پیکر اجتماع باشد و دردها را پیدا کرده و گزارش کند.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد بیان کرد: شعر آیینی توفیق و اتصال می‌خواهد و این نغمه‌هایی که برخی سرهم می‌کنند شعر نیست بلکه شعر را در اشعار افرادی همچون احرامیان‌پور می‌بینیم.

در پایان این مراسم نیز از کتاب « دلنوشته های شاعری که عاشق می شود» اثر احرامیان پور رونمایی شد و از سوی مسئولان استانی و مسئولان هیات های مذهبی نیز تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1104739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha