تکریم شاعران، تکریم فرهنگ و جامعه ای با ظرفیت های عظیم فرهنگی است

جوادیان زاده با اشاره به تکریم احرامیان پور شاعر آیینی یزد گفت: تکریم شاعران، تکریم فرهنگ و جامعه ای با ظرفیت های عظیم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در  مراسم نکوداشت پیشکسوت شعر آیینی یزد که شب گذشته با حضور مسئولان استانی در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد برگزار شد گفت: نکوداشت شخصیت‌هایی همچون کاظم احرامیان‌پور بیش از این که تکریم یک شخصیت فاخر باشد به نوعی تکریم فرهنگ و جامعه ای است که در درون خود این ظرفیت های عظیم را پرورش داده است.

وی افزود: شعر، هنرهویت آفرین ما، سازه هویت و بخشی از فرهنگ ما است که این کارکرد را در کشورهای دیگر نمی‌توانیم مشاهده کنیم.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد  ادامه داد: شعر، هنری خاص است و اساسا شاعران محرم اسرار ما ایرانی‌ها بوده‌اند و ما دردودل‌های خود را با افرادی همچون حافظ درمیان گذشته‌ایم.

جوادیان‌زاده گفت: در شهرهای مرکزی کشور وجه غالب شعر، شعر آیینی است و عمدتا در اشعار شاعران این دیار و نقاط  مرکزی کشور شعر عاشورایی، حسینی و رضوی یافت می‌شود که نشان از عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: کاظم احرامیان‌پور از جمله این شاعران است که وجه غالب وی را چنین اشعاری شکل می‌دهد که اشعارش عاشورایی، مهدوی، رضوی است و در کنار آن نیز اشعار اجتماعی در خصوص مسائل روزمره و روزانه ما است که این نشان دهنده طبع جوینده و کاونده وی است.

کد خبر 1104742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha