دوربین‌های نظارت ترافیکی رشت به ۵۰ دوربین افزایش می‌یابد

زارع از افزایش دوربین‌های نظارت ترافیکی رشت به ۵۰ دوربین خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار تعهد داده که این طرح را به زودی اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (چهارشنبه، 21 مهر) در همایش راهوران محله و تجلیل از طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: نیروی انتظامی در یک سال و نیم اخیر رکنی موثر در تحقق نظم و امنیت و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا بوده است. 

 

استاندار گیلان اجرای طرح محدودیت هوشمند و ترددها را یکی از وظایف و کارهای بزرگی که از زمستان سال 98 آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است اعلام کرد و بیان داشت: پلیس و نیروی انتظامی مجری سیاست‌ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا بوده و کارهای بزرگی انجام دادند.

 

زارع رسالت خطیر پلیس را به عنوان یک نهاد ارزشمند مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و شهری در استان گیلان طی سه سال گذشته مبین این نکته است که فرهنگ اجتماعی، قانون مداری و تلاش برای احترام به قانون در گیلان روزافزون است.

 

وی با بیان اینکه دستاوردها در حوزه ترافیکی مفید و شاخص‌ها رو به بهبودی است اضافه کرد: عوامل مؤثری که منجر به تصادفات و تلفات می‌شود در سال‌های اخیر توسط کارشناسان خصوصا کارشناسان خبره ناجا، پلیس راه و راهور و با تعامل خوب با دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی، حمل و نقل و راهداری و دهیاران استان گیلان شناسایی شده است.

 

نماینده عالی دولت در گیلان عامل انسانی، خودرویی و جاده‌ای را در بروز تصادفات دخیل دانست و عنوان کرد: برای کاهش هر کدام از این آسیب‌ها باید دلایل کارشناسی را ضمن مرور تصمیم‌سازی کنیم و برای حل معضلات اجتماعی خصوصا در حوزه ترافیک راهی جز فرهنگ سازی از طریق آموزش و جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد نداریم.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه همیاران پلیس و دانش‌آموزان نقش مؤثری در کاهش حوادث ترافیکی دارند افزود: باید مسیر ارزشمند آموزش با قدرت ادامه پیدا کند و در حوزه‌های مختلف پیگیری شود از طرفی می‌توانیم با بهره‌گیری از دستاوردهایمان در حوزه‌های اجتماعی و مراعات قانون به سمت و سوی رعایت بیشتر قانون و نظم و انظباط ترافیکی برویم.

 

زارع در ادامه بحث خودمراقبتی و خودنظارتی را برای کاهش آمار تصادفات و تلفات مؤثر دانست و اظهار داشت: حذف نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای امری است که نسبت به تحقق هر چه بیشتر آن تاکید می‌کنم از سویی اعتبارات خوبی هم به راهداری تخصیص دادیم و انتطار داریم تا قبل از زمستان بهسازی جاده‌ها انجام شود.

 

وی استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و اعتبارات راهنمایی و رانندگی آنان و بهره‌گیری از ظرفیت کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها را هم لازم و ضروری دانست و اذعان کرد: از جمله ابزار ارزشمندی که می‌تواند در بحث کاهش تصادفات و تلفات کمک کننده باشد دوربین،های کنترل سرعت، پلاک خوان و پایش تصویری است.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه تعامل خوب و سازنده دهیاران باید بیش از گذشته باشد تا بتوانیم میزان تلفات و تصادفات را همانند نیمه ابتدایی امسال کاهشی نگهداریم خاطرنشان کرد: آمارهای کاهش تصادفات و تلفات در گیلان در حالی به دست آمد که شاهد مسافرت‌ها و ترددها به استان بودیم و این روند قطع نشد.

کد خبر 1104678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha