اشتغال معتادان بهبود یافته در دستور کار مسئولان قرار گیرد

جمالی پور گفت: اشتغال معتادان بهبود یافته برای جلوگیری از اعتیاد مجدد آنها باید در دستور کار جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: در دنیا به افراد معتاد به عنوان یک آسیب دیده اجتماعی نگاه می کنند و باید در استان سازوکاری فراهم شود تا هم آموزش‌های لازم و هم ضمانت لازم برای ورود این افراد به کار وجود داشته باشد.

 

استاندار قزوین اضافه کرد: بسیاری از این افراد مشتاق ورود به کار هستند و اگر اشتغال مناسب داشته باشند، در این فضا ورود نمی کنند و حتی برای شروع کار می توان یک واحد صنعتی و تولیدی را به عنوان نمونه انتخاب کرده و افراد بهبود یافته را صاحب اشتغال کنیم.

 

وی عنوان کرد: نقش آموزش و پرورش در زمینه کنترل و مقابله با مواد مخدر بسیار مورد اهمیت است و این نهاد باید موضوعات اجتماعی را به خوبی به دانش آموزان آموزش دهند.

 

جمالی پور اضافه کرد: آلودگی در مدرسه به هیچ وجه قابل قبول نیست و هر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.

 

استاندار قزوین اعلام کرد: باید از مدرسه صیانت کرده و برنامه ریزی جدی انجام دهیم، چراکه اگر دانش آموز آلوده شود حتی اگر علمی هم داشته باشد مورد استفاده کشور نخواهد بود و هیچ گونه سودی را برای کشور نخواهد داشت.

 

وی گفت: در حوزه مسائل اجتماعی در بسیاری از موارد ضعیف عمل کرده ایم و امروز در شرایط جنگی قرار داریم و باید یک وحدت و انسجام جدی در زمینه مقابله با این موضوعات شکل گیرد.

 

جمالی پور تأکید کرد: عزم جدی و دقت نظر در زمینه موضوعات اجتماعی وجود ندارد و محدود به برگزاری جلسات یا اقدامات جزیره ای می شود که به هیچ وجه مطلوب ارزیابی نمی شود و باید در این خصوص تغییر رویه دهیم.

 

وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: مردم هم باید در موضوعات اجتماعی ورود کرده و نقش آفرینی کنند چراکه دشمن با تمام توان وارد عرصه شده و به دنبال تخریب منابع فرهنگی و اجتماعی کشور است.

 

کد خبر 1104728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha