راه یابی ۱۵ اثر به مرحله نهایی مسابقه «آوای حسینی» کاشان

مدیر فرهنگ‌ سرای‌ المهدی کاشان از راه یابی ۱۵ اثر به مرحله نهایی مسابقه «آوای حسینی» با رویکرد ترویج فرهنگ صحیح عزاداری امام حسین(ع) خبر داد.

محمدرضا گلسرخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: ۱۵ اثر به مرحله نهایی مسابقه «آوای حسینی» با رویکرد ترویج فرهنگ صحیح عزاداری امام حسین(ع) راه یافت.

 

مدیر فرهنگ سرای المهدی کاشان افزود: فراخوان این مسابقه در چهار حوزه شور، زمینه، زمزمه و نوحه و در دو بخش ویژه سقاخوانی و چاووش‌خوانی منتشر شد که نوجوانان  ۹ تا ۱۷ سال منطقه فرهنگی و تاریخی کاشان در بازه زمانی مشخص شده ۵۰ اثر را به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند.

 

گلسرخی اظهار داشت: بر اساس فراخوان، ۵۰ شرکت کننده اثر خود را در قالب فایل تصویری ۲ دقیقه‌ ای ارسال کرده‌اند که از این تعداد آثار دریافت شده، طبق داوری اساتید و پیشکسوتان کانون مداحان کاشان ۱۵ اثر برای اجرا در بخش حضوری انتخاب شد.

 

مدیر فرهنگ سرای المهدی کاشان در ادامه بیان داشت:علیرضا مشکینی، ابوالفضل رئیسی، سید دانیال جعفرزاده، محمدامین روحانی، محمدحسین واثق، دانیال اکبری، حجت حاجی‌حسینی، متین اسلامی، محمد‌رضا خرمی، محمدمهدی قربانی، امیرحسین نجاری، محمدحسین مشکینی، امیرحسین محمدزاده، محمدعرفان محمدحسینی و علی قربانی را به عنوان نفرات منتخب این مسابقه در مرحله نخست داوری معرفی کرد.

 

گلسرخی افزود: مسابقه حضوری این برنامه شنبه ۲۴ مهر ماه ساعت ۴ عصر در این فرهنگ‌ سرا واقع در بلوار شهیدان خاندایی کاشان برگزار می‌شود و بعد از پایان داوری بر اساس تشخیص داوران، منتخبین مشخص و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

 

 

مدیر فرهنگ سرای المهدی کاشان  خاطر نشان کرد: این رویداد فرهنگی مذهبی به منظور حفظ و تقویت آیین‌های سنتی عزاداری، پاسداشت فرهنگ عاشورا، بهره‌گیری از شعر- آواها و نواها در معرفی قیام عاشورا، استفاده از ظرفیت نوجوانان علاقه مند برای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی با همکاری کانون مداحان و شعر آیینی و اداره تبلیغات اسلامی کاشان در حال اجرا است./

کد خبر 1104745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha