بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی قرچک فرسوده است

فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت: توسعه و ساخت مدارس یک اولویت مهم برای این شهرستان است چرا که فرسودگی بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،نشست بررسی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان قرچک با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، خطیبی فرماندار، حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه، نوش آبادی نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای، هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، داورزنی مدیر آموزش و پرورش منطقه، اعضای شورای معاونین و نمایندگان مدیران و معلمان برگزار شد.

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در این نشست اظهار داشت: قرچک جزو شهرستان‌های پرجمعیت و محروم استان محسوب می‌شود و به ویژه در حوزه فضاهای آموزشی و پرورشی در مضیقه به‌سر می‌برد.در قرچک با ۹۰ کیلومتر مربع و با احتساب اتباع افاغنه، ۳۵۰ هزار جمعیت ساکن بوده و بدیهی است با این حجم جمعیت، تراکم دانش آموزی نیز بالا رود.

 

وی افزود: در جلسات شورای آموزش و پرورش با جدیت پیگیر مسائل بوده و با وجود استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان، نگاه ویژه ملی و استانی ضروری است.قرچک در سال ۹۱ از شهرستان ورامین منتزع می‌شود و زیرساخت‌های کم آن، چه به لحاظ تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی ناقص‌تر می‌شود.

خطیبی با انتقاد از کمبود سرانه آموزشی در قرچک گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان، حجم زیادی از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری مهاجر که سالانه به استان تهران می‌آیند، وارد قرچک شده و سکونت می‌گزینند

فرماندار قرچک در پایان بیان داشت:‌ برای مدیریت همه‌جانبه این جمعیت و پیشگیری از بروز بحران‌های بیشتر، دستگاه‌های ملی و استانی باید به قرچک توجه کنند.

کد خبر 1104830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha