طرح توسعه حافظیه سریع تر تکمیل شود

ضرغامی گفت: طرح توسعه حافظیه حدود سه هکتار است و لازم است این پروژه باید سریع تر با ارائه تسهیلات بانکی تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزت الله ضرغامی» امشب (پنج شنبه ۲۲ مهر) در جلسه شورای اداری در استانداری فارس که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه وجود تعدد ظرفیت های تاریخی و گردشگری دچار محرومیت است که با توجه مطلوب دولت سیزدهم می تواند مرتفع شوند، گفت: فارس نسبت به ظرفیت های گردشگری خود دچار محرومیت در حوزه گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: طرح توسعه حافظیه حدود سه هکتار است و لازم است این پروژه باید سریع تر با ارائه تسهیلات بانکی تکمیل شود.

وی اضافه کرد: در حوزه بوم گردی، مردم به کمک نیاز دارند و مردم پاسارگاد در این خصوص خواسته های عدیده دارند و خواستار دریافت وام و حمایت در خصوص تامین وثیقه برای پروژه های کوچک بودند.

ضرغامی تاکید کرد: در اکثر نقاط فارس در مبحث حریم مشکل وجود دارد و ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی مثل آرامگاه کوروش در پاسارگاد نمی توانند خانه ۲ طبقه بسازند و لازم است قوانین حریم ها دچار انبساط شوند که خواستار توجه رئیس جمهوری به این امر به عنوان تصمیم ویژه هستیم.

وی تصریح کرد: در بافت فرسوده شیراز و فاصله حرمین مطهر (ع) در شیراز باید توجه های لازم انجام شود و در این مسیر خانه های فرسوده وجود دارد که صاحبان آنها قادر به بازسازی آنها نیستند و برخی خانه مخروبه شده اند که باید با انبساط قوانین حریم های تاریخی با توجیه و تنظیم آئین نامه مناسب مورد توجه قرار بگیرد و کار مردم راه بیفتد.
 

کد خبر 1104980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha