حل مشکلات کشور زمان مناسب و صبر و حوصله می خواهد/ انتظارات از دولت باید منطبق بر اقتضائات باشد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دولت پاشنه های خدمت را کشیده و با عزم جدی و راسخ به جنگ مشکلات رفته است؛ گفت: حل مشکلات زمان مناسب و صبر و حوصله می خواهد و انتظارات باید واقعی و منطبق بر اقتضائات و بجا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(23 مهر) در خطبه های نماز وحدت بخش جمعه در ادامه سلسله مباحث شخصیت حقیقی انسان از منظر آیات و روایات گفت: یکی از مباحث مهم در نگاه قرآن این است آدمی از آغاز تا پایان، سه مقطع حساس و مهم دارد که در دو جای قرآن به آن اشاره شده است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با استناد به آیات 15 و 33 سوره مریم که این سه مقطع را درباره حضرت یحیی و حضرت عیسی علیه السلام مطرح کرده؛ گفت: روز ولادت و وفات و برانگیخته شدن سه روز و سه مقطع سرنوشت ساز است که سلامت در این سه روز باعث سعادت است.

 

 

 

وی سلامت در روز اول یعنی ولادت را آنقدر مهم خواند که تأثیر جدی در دو مقطع دیگر دارد و گفت:  روز نخست یعنی ولادت به اندازه طول عمر آدمی در این دنیا است و ممکن است 70، 80 سال و گاه یک قرن طول بکشد اما آغاز جریان بزرگی است که آدمی در این جریان بزرگ یا بازنده و یا برنده است؛ یا روسیاه و یا روسفید و در یک نگاه کلی همه آن یک روز یا له انسان و یا علیه او در می آید.

 

 

 

امام جمعه کرمان داد: برای همین خداوند تکالیفی برای والدین جهت روز ولادت فرزند گذاشته و در لسان معصومین، فرزندان حقوقی بر گردن والدین دارند که انتخاب اسم مناسب به جهت تأثیر آن در مسما، مواظبت و مراقبت، تعلیم و تربیت درست، آشنا کردن فرزند با عبادت، اسلامی کردن محیط خانه و دهها وظیفه دیگری که مترتب بر همین است که روز تولد ادامه دار و مهم است.

 

 

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه با محکوم کردن حمله انتحاری به مسجد قندوز افغانستان اظهار کرد: دشمنان قسم خورده، ناجوانمردانه ظلم بزرگی به اهالی جمعه و جماعات روا داشتند.

 

 

وی سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را هم تسلیت گفت و در ادامه با تبریک سالروز آغاز امامت امام عصر و نیز تبریک آغاز هفته وحدت؛ توجه به مشترکات فراوان شیعه و سنی، سیراب شدن هر دو مذهب از چشمه زلال افکار نبی مکرم اسلام و ... را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر دو باید به صورت واقعی در مسیر پیامبر و تحت پرچم پرافتخار نبی مکرم اسلام باشند.

 

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز آغاز امامت امام عصر علیه السلام تصریح کرد: سیمای یاران حضرت در روایات ما به خوبی ترسیم شده و یکی از ویژگی های آنان معرفت و شناخت بالا نسبت به خدا و دستورات الهی و امامت جامعه اسلامی و به طور کلی شناخت و معرفتی است که رِجالٌ مُؤمِنونَ عَرَفُوا اللّه‏ حَقَّ مَعرِفَتِهِ است و هر کس می خواهد در این اردوگاه قرار بگیرد باید این صفات را احراز کند.

 

 

 

وی داشتن دل های محکم و استوار در مقابل دشمن و استکبار و هر ظلم و جور، دلباخته امام جامعه بودن یعنی کسی که در مقابل امامت جامعه اطاعت پذیری بالایی دارد؛ اهل تهجد و راز و نیاز با خدا، زمان شناس، بصیر، تحلیل گر، موضع گیری مناسب، شهادت طلب را از دیگر ویژگی های یاران امام عصر برشمرد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه دوم با بیان اینکه دولت با عزم جدی و راسخ به جنگ مشکلات رفته و رییس جمهوری انقلابی با تیم همراه روز و شب و تعطیل و غیرتعطیل برای جنگ با مشکلات نمی شناسد؛ افزود: با اراده ای پولادین و سرباز ولی امر مسلمین پاشنه های خدمت را کشیده و با قدرت و قاطعیت و خستگی ناپذیری کار را پیش می برد تا وعده ها را عمل کند.

 

 

 

وی ادامه داد: در یک کلمه حل مشکلات کشور از قبیل تورم، معیشت، رشد اقتصاد اشتغالزا، مبارزه با فساد در رده های مختلف و دهها مطلب دیگر که در رفع مشکلات جامعه و مردم مؤثر هستند؛ اما در کنار خواسته های به حق مردم و دولت خدمتگذار و انقلابی، حل مشکلات زمان مناسب و صبر و حوصله می خواهد و انتظارات باید واقعی و منطبق بر اقتضائات و بجا باشد.

 

 

 

امام جمعه کرمان تأکید کرد: باید همه نیروها را متراکم و همراه و هم جهت، دولت را کمک کنیم تا دولت افتخارآمیز از این پیچ سخت عبور کند و باید توجه داشت مطالبه گری در عین حال که باید جدی پیگیری شود اما به فرموده مقام معظم رهبری باید مراقبت کنیم منجر به تضعیف انقلاب اسلامی نشود که دشمن در کمین ما نشسته است.

 

کد خبر 1105065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha